Senaste nytt

Florida/Bahamas i juli

gusten

Medlem
Hur skicka två 18 åringar i Y till NAS i Juli månntro från ARN/CPH? Troligen via NYC/ATL/MCO/MIA. Helst *A men inte avgörande.
Sitter och matchar olika alternativ men inget är ju billigt i Juli (ut omkring 8 och åter 31a)....
Spontana snilleblixtar välkomna.
 

Hall

Medlem
AB verkar ha bäst kombination pris-tid. 17h dit och 14 timmar hem för 9657 SEK. DL ligger på 30h respektive 15h för 9193 SEK.
 

Alx

Medlem
Swiss till NYC för 5.775:- och sedan en separat biljett därifrån till NAS för 2.500:- med t.ex. Delta eller Jetblue = 8.275:-/pers.

Då får de ju dessutom chansen att besöka ett somrigt NYC några dagar (inte nödvändigt om de inte skulle vilja det). Kan dock kanske vara ett bra komplement till orkansäsongens Bahamas om oturen skulle drabba de.
 

gusten

Medlem
Som väntat flera utmärkta tips. AB var intressant - kände inte till deras långlinjer faktiskt. JetBlue får mkt beröm av mina vänner därborta. Och LX vore ju en liten "treat" till ungdomarna. Stort tack!
 

Jaws

Medlem
Det låter väldigt varmt. OVad är fel på svenska sommaren?
Orkansäsongen brukar börja i september så det är nog lugnt.
Men det är ruskigt varmt därnere tom new york är mkt varmt då...
Jag personligen skulle åka annan tid men jag förstår att skolan spelar in där. Jag har samma bekymmer med mina telningar.
 
Det låter väldigt varmt. OVad är fel på svenska sommaren?
Orkansäsongen brukar börja i september så det är nog lugnt.
Men det är ruskigt varmt därnere tom new york är mkt varmt då...
Jag personligen skulle åka annan tid men jag förstår att skolan spelar in där. Jag har samma bekymmer med mina telningar.
Nja, man brukar sätta juni som startmånad för Miami, där augusti - oktober har högst aktivitet. Historiskt skall väl tilläggas.
 

gusten

Medlem
Kunde man bara lita på den s k svenska sommaren vädermässigt så.. Inregnad sex veckor på raken är snarare regel än undantag.
Orkanerna brukar tidigast dra igång mot slutet av Augusti i Bahamas.
 
Toppen