Senaste nytt

Stockholm-Budapest i slutet på juni

palmen

Moderator
Jag har en potentiell resa till Budapest helgen efter midsommar, har dock inte hittat några kul flygbiljetter tildigare men letade lite igår och hittade följande som skulle passa bra, problemet är att jag inte lyckas boka den någon stans.

Capture.JPG

Har tittat på lufthansa, swiss, expedia, kayak, flygresor.se utan att få fram detta priset (bokas i andra bokningsklasser för ca 1000 kronor mer).
Något förslag på var jag kan boka denna resa?

Alternativet med "vettiga" flygtider är att flyga direkt med Norwegian för ca 2000 kronor men det är verkligen en sista utväg om resan blir av. Har inga guldkort eller liknande som tar mig in i lounger därav vill jag inte sitta på någon flygplats onödigt länge.

Kravet för resan är utresa 27e juni (helst runt "lunchtid", dvs inga tidiga mornar eller sena kvällar) och hemresa 1 juli (går eventuellt att åka hem 30e juni också men då måste jag boka om hotell)

LH/LX W-class är tänkt att krediteras till United som ger 100% intjäning på dessa.
 

Henry

Medlem
Kolla https://www.wideroe.no ? Jag får upp en mängd förslag, nedanstående verkar bokas i W/S (som båda ser ut att ge 100% till United.
Screen Shot 2013-04-06 at 11.43.18 .png

Edit: såg att det var lite långa layovers. Kanske går att korta ner dem, men har inte riktigt tid att leta vidare nu, tyvärr.
 

Palazzi

Medlem
Just det alternativet du angav hittar jag inte, men på flygresor.se finns många andra alternativ med hyfsade priser.

Air Berlin T/R för 2.600SEK. SAS på utresa och Austrian hem ger också samma pris. Tiderna är ungefär samma som du angav för dessa. Lufthansa har också flygningar, men tyvärr lite osmidigare avgångar. På LX hittar jag faktiskt bara lay over i ZRH på hemvägen...
 

palmen

Moderator
Jag har botaniserat runt lite på flygresor.se och andra ställen och det finns helt klart alternativ som är OK, men det är just ovan nämnda jag skulle vilja hitta.
Någon som känner till en resebyrå man kanske kan ringa till för att boka ovan nämna biljett? I slutändan handlar det väl om vad man anser att sin tid är värd i pengar samt poängen man får, om de berättigar det högre priset än vad Norwegian har.

Ett annat alternativ är att ta en lång layover i MUC på vägen hem för att ta några återställare inne i München, varför har jag inte tänkt på det innan? På wideröe finns det med 5 timmar mellanlandning på vägen hem och nedresa med kort anslutning.

Någon får gärna rätta till stavfelet i rubriken också.
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Jag har botaniserat runt lite på flygresor.se och andra ställen och det finns helt klart alternativ som är OK, men det är just ovan nämnda jag skulle vilja hitta.
Någon som känner till en resebyrå man kanske kan ringa till för att boka ovan nämna biljett? I slutändan handlar det väl om vad man anser att sin tid är värd i pengar samt poängen man får, om de berättigar det högre priset än vad Norwegian har.

Någon får gärna rätta till stavfelet i rubriken också.

Jag har för mig att resia är billigast med 200kr
 
Toppen