Senaste nytt

Dubai Hilton Jumeirah Beach, Le Meridien Mina Seyahi Beach Resort lr Grosvenor House?

Svenska73

Medlem
Tack vare tipset om Qatar C klass rea så åker vi till Dubai i oktober. One & Only Mirage har 5 dagars minimum stay vilket gör att vi inte kan boka det, därmed tittar vi andra alternativ. Är HH Guld vilket gör att vi sneglar på Hilton, dock så verkar det byggas en del framför. Grosvenor House ser bra ut trots att det inte ligger på stranden. Tips runt dessa 3 alternativt andra förslag?

Lite bakgrund: Vi reser utan barn med ett gäng kompisar. Vi vill undvika andras barn samt ryssar i den mån det nu är möjligt. Vi vill bada, shoppa och äta gott. Utöver det kommer vi inte flytta på oss så mycket. Resort måste fungera för funktionshindrad, mao inga trappor ner till strand, etc.

Tacksam för alla förslag!
 
Jag har bott på Hilton Jumeirah Beach 3ggr, senast för 2 år sedan och det kan rekommenderas. Bra beach läge, executive lounchen är bland de bättre jag besökt. Har dock inte erfarenhet av de andra hotellen du nämner.
 

twiggs

Medlem
Tack vare tipset om Qatar C klass rea så åker vi till Dubai i oktober. One & Only Mirage har 5 dagars minimum stay vilket gör att vi inte kan boka det, därmed tittar vi andra alternativ. Är HH Guld vilket gör att vi sneglar på Hilton, dock så verkar det byggas en del framför. Grosvenor House ser bra ut trots att det inte ligger på stranden. Tips runt dessa 3 alternativt andra förslag?

Lite bakgrund: Vi reser utan barn med ett gäng kompisar. Vi vill undvika andras barn samt ryssar i den mån det nu är möjligt. Vi vill bada, shoppa och äta gott. Utöver det kommer vi inte flytta på oss så mycket. Resort måste fungera för funktionshindrad, mao inga trappor ner till strand, etc.

Tacksam för alla förslag!

För några år sedan hade vi enorma problem med att hitta någon lämplig resort när vår tös tillfälligt behövde rullstol och vi bokat en resa till Dubai. Det är inte riktigt samma tänk när det gäller anpassning för funktionshindrade som här i Skandinavien, vilket givetvis måste tas i beaktning. Som tur var inte dottern bunden till rullstolen men vi ville inte riskera något ändå och beslöt ändå för att inte åka när vi inte kunde hitta något som passade vår standardkrav.

Hejdå, jättemycket pengar! Hej, aldrig mer oflexibla biljetter när man ska på semester!
 

Pushback

Medlem
Jag såg att du skrev om O&O Mirage men har Ni även kikat på O&O The Palm? Det är nog det bästa hotellet i Dubai. Tror inte att de har 5 night minimum. Jag bodde där under 3 nätter själv...
 

Alx

Medlem
Hilton Jumeirah Beach är förvisso långtifrån Hiltons nyaste/bättre hotell, men ändå helt OK. Loungen är även den helt OK. Poolerna och läget är riktigt bra och priset brukar vara helt OK.

Byggnationer framför hotellet har jag svårt att tro på eftersom det är strandläge. Däremot "byggs" (har knappt rört på sig) det en del på ena sidan om hotellet. Men säg den plats i Dubai där det inte byggs?! Vi märkte inte mycket av "bygget" när vi var där sist.
 

Igorius

Medlem
Instämmer ang. Hilton Jumeirah Beach (upplevde det som väldigt prisvärt). Även bott på le Royal Meridien Beach Resort & Spa inte långt därifrån. Fin strand. Vill du undvika ryssar kanske inte Grosvenor House är rätt (boende på Grosvenor House har tillgång till le Royal Meridiens strand- och poolområde, och där var det oerhört många ryssar vid mitt besök). Var dock två år sedan mitt senaste DXB-besök, och en poolare som bodde på le Royal Meridien förra veckan stördes inte nämnvärt av de ryska gästerna.
 

Vaniljvodka

Medlem
Jag har bott på både Le Royal Meridien och Grosvenor House. Helt fantastiska hotell båda två. Känns som att Meridien passar bättre för en funktionshindrad. Plus att strandläget ju är ett plus. Även om shuttlen från Grosvenor House var smidig att använda. Meridien har dessutom tre pooler, där en av dom är mindre och lugnare och utan barn.

Visst hörde man några ryssar på framförallt Meridien, men även fula tyskar, märkliga holländare, blekfeta britter, snorkiga fransoser och till och med ett par riktigt jobbiga göteborgare. Tror det blir svårt att uppskatta resandet till fullo om man måste fundera över vad för nationaliteter som kan vara överrepresenterade. Visst, jag kan också störa mig på vissa människor på min semester, men det är nog lite svårt att styra över om man åker till gigantiska storstäder och bor på jättehotell.
 

GE90

Medlem
Bodde på Hilton Jumeirah ifjol med familjen, som guld då blev vi uppgraderade till en svit vilket var trevligt. Viktigt att nämna är trappor ner till beachen vilket gör läget för rörelsehindrade dåligt. I övrigt kan jag absolut rekommendera hotellet, dess service och stranden.
 
Toppen