Senaste nytt

Barn och Bonusprogram

Groggman

Medlem
Min första tråd och vill börja med att tacka för ett bra forum, lärt mig mycket här!

De flesta (alla?:p) av oss här inne är ju "galna" poäng/bonussamlare :) Ni som har barn, hur har ni gjort med dem?
Är de medlemmar i diverse program? Några tips?

Själv är min 2 åriga dotter medlem i Eurobonus och har EBS status, det gäller att börja i tid ;)
 

Palazzi

Medlem
Just Eurobonus är kanske inte utmärkt för en barnfamilj (men finns många som använder det ändå). Där måste varje person "tjäna sina egna poäng" som de senare kan använda för resor. Du kan flytta poäng mellan konton, men det kostar mycket pengar. Det finns bonusprogram, i t.e.x. USA där detta är nästan kostnadsfritt.

Allra smidigast borde dock bara att använda British Airways familjekort - då kan du båda tjäna in och spendera poäng för hela familjen :). Även Qatar tror jag har ett sådant program, men de har ju ännu inte trätt in i sin allians.
 

Svenska73

Medlem
Min son är EBS och pga intjäningsår som inte är det samma som mitt kommer han förmodligen bli EBG i år medan jag får EBS:) Han har ca 60.000 poäng som snart ska lösas in för en resa.
 

Groggman

Medlem
Tack för tipsen! :) Både jag o min fru är EGB, så då blev det naturligt för dottern med EB. Aldrig flugit BA, men har lite poäng hos Oneworld med Finnair.
 

Palazzi

Medlem
Tack för tipsen! :) Både jag o min fru är EGB, så då blev det naturligt för dottern med EB. Aldrig flugit BA, men har lite poäng hos Oneworld med Finnair.

Om ni bara har ett barn så fungerar troligen även EB. Lounge, väska mm torde väl räcka om både du och frun har status. Beroende på antal flygningar kanske även dotterns poäng går att utnyttja för en resa? Jag skickade som förslag till SAS om familjekort, alternativt överförbara poäng... De lystnade, men tyvärr bara halvt. Det finns nu möjlighet att överföra poäng mellan konton, men det är dyrare än att köpa poäng på andra flygprogram.

Då ni flyger med SAS och Finnair (ofta) anar jag möjligen ett resemönster där BA inte är optimalt? Reser ni ofta tillsammans, och ni är två EBG av tre möjliga duger nog Eurobonus alldeles utmärkt.

Titta gärna på United Airlines program också! :) 100% poäng på alla flygningar med SAS (200% i Business). Ni når status lika lätt, ni kan utnyttja billigare bonusresor, och kostnaden att överför poäng är lägre. Det negativa är att det inte går att koppla bonusprogrammet till sitt kreditkort.
 

Groggman

Medlem
Om ni bara har ett barn så fungerar troligen även EB. Lounge, väska mm torde väl räcka om både du och frun har status. Beroende på antal flygningar kanske även dotterns poäng går att utnyttja för en resa? Jag skickade som förslag till SAS om familjekort, alternativt överförbara poäng... De lystnade, men tyvärr bara halvt. Det finns nu möjlighet att överföra poäng mellan konton, men det är dyrare än att köpa poäng på andra flygprogram.

Då ni flyger med SAS och Finnair (ofta) anar jag möjligen ett resemönster där BA inte är optimalt? Reser ni ofta tillsammans, och ni är två EBG av tre möjliga duger nog Eurobonus alldeles utmärkt.

Flyger främst till/från Kina till Europa, inom Kina (diverse bolag) och i Asien (främst Star Alliance), faktiskt inte ens funderat på BA, men SAS PVG flighten är smidig för mig och även Finnair via HEL

Synd att SAS inte har något familjeprogram, verkar främst vara bolag i Asien som erbjuder detta när man kollar in Dr Miles länk.
Konstigt nog.
 
Toppen