Senaste nytt

Starbucks expanderar på Arlanda

Jacob

Medlem
År 2010 öppnade Starbucks sitt första café i Sverige, på Arlanda terminal 5. Efter att ha öppnat i Göteborg och Malmö är kedjan tillbaka på Arlanda och expanderar med ytterligare två caféer på flygplatsen, ett i terminal 2 och ett i Skybridge.

Idag öppnade det första caféet i terminal 2, beläget efter säkerhetskontrollen. I slutet på april, med invigning 22 april, tillkommer ytterligare ett café, då i Skybridge som går mellan Skycity och Clarion hotellet.
 

palmen

Moderator
Vad är det som är så bra med starbucks? Trodde svenskar generellt ville ha lite mer "riktigt" kaffe även om den yngre generationen kanske föredrar detta.

Jag dricker själv inte kaffe, såvida det inte ingår whisky, farinsocker och grädde. Därav frågan...
 
Jag tycker det fina med Starbucks är framförallt på resande fot när man vet att man får gott kaffe, var man än är.

Lustigt att man inte tar det till centrala Stockholm...
 

NotRyan

Medlem
Kaffet är ungefär lika gott som hos Espresso house eller Waynes, men det som är så otroligt gott är deras fikabröd, tigerkaka etc.... Sedan är det som Erik skriver, när du kommer till Hong Kong, Manila, Cebu eller något annat ställe och ser en Starbucks. Ja då är lyckan gjord... :)

Mvh
/NotRyan
 

pst

Medlem
I Sverige, eller i de europeiska länder som traditionellt har en kaffekultur känner jag ingen lockelse till Starbucks, det känns helt enkelt för generiskt och sällan mysigt. I blaskkaffets förlovade land USA är däremot Starbucks den enda större inrättning som jag vet alltid serverar bra kaffe. Fikabrödet går som NotRyan säger inte heller av för hackor.

Jag tror allmänt att kafémarknaden i Sverige är ganska mättad och Starbucks satsar ju i hög grad på take-away vilket kan vara svårt i ett land som Sverige där många sitter och fikar dagarna i ända. Därför tror jag att de hittills endast satsat på transportrelaterade platser som tågstationer och flygplatser (vilket också gäller ex.vis Belgien).
 
Last edited:

pitch

Medlem
Inget fel på Starbucks, vad det gäller smak. Men vad dom lever på, utomlands, är i mångt och mycket vad vi skulle kalla "riktigt kaffe" här.
I och med att vi redan har riktigt kaffe i överflöd, så är det inte konstigt att Starbucks har lite motvind vad det gäller etableringar i Sverige.
 

DrKlas

Medlem
Starbucks är egentligen precis samma sak som McDonalds. Bra kvalitetskontroll gör att man alltid får något som inte är jättebra men inte heller dåligt. Man får alltid samma sak var som helst och när som helst och behöver inte känna någon osäkerhet inför vad man kommer att få. Priset man får betala (förutom det höga priset) är att man aldrig får något som är fantastiskt bra. Men man får aldrig heller något helt värdelöst.
 

Homer

Medlem
Undrar om det kommer att gå att få guldkort hos Starbucks i Sverige :)

My Starbucks Rewards
Starbucks-Gold-Card2.jpg
 
Toppen