Senaste nytt

Nördträffar

lnixon

Medlem
Jag vet inte hur det är med er andra, men jag skulle tycka det vore roligt om man inom Businessclass' ramar kunde ordna en serie träffar med inbjudna branschföreläsare; typ "Hur fungerar Amadeus-gränssnittet för en resebyråagent", "Hur planerar man personalschemat" (det är *komplicerat*), kanske ett studiebesök hos en flygcateringfirma?

(LPI-baserad som jag är skulle jag förmodligen ha svårt att vara med. Men i alla fall.)
 

kangru

Medlem
Låter kul och lite lagom nerdigt bara man får prata med dem som GÖR det och inte bara med en 'informatör' som inte har mer koll än att "det är jättesvårt och vi har väldigt välutbildad personal"....
 

erhel

Medlem
Det låter som en superbra idé, och jag håller också med kangru om att det är viktigt att det i så fall är med de som verkligen är operativa.
 
Det låter fullt möjligt att anordna, bästa vore väl att hitta ett antal intressanta företag och sedan anordna "bakom ridåerna" träffar. Jag tror t ex Swedavia och Arlanda flygplats vore rätt intressant. En affärsresebyrå skulle nog täcka en del av det du nämner ovan.
 

agehall

Medlem
Man kan ju tycka att en affärsresebyrå även skulle ha ganska stor nytta av att få träffa några ganska kräsna resenärer som oftast vet exakt hur de vill flyga, ända ner till vilken overhead bin de ska använda.
 
Toppen