Mr.A
Medlem
Kom nyligen hem från en tripp till Tokyo - flög dit med LH i Business på A380 - säte, ok, men blir inte helt platt, svårt att sova ordentligt, businesskabinen känns i vanlig ordning enorm och servicen opersonlig. När servicen börjar går man ut med en vagn per sida, det tar ca 30 minuter innan jag fått aperitif, jag sitter längst fram och de börjar bakifrån, när det är dags för maten så är självklart den japanska måltiden slut (och frukosten nästa morgon), låg nivå på vinerna, och efter middagsservering ser jag inte röken av flygvärdinnorna.
Hemresa med Swiss - sitter på 4A, utmärkt säte utan någon bredvid mig, snabb aperitif, personligt mottagande, utmärkt vinlista, strålande mat, underbart säte i vilket man kan sova, då pursern noterar att jag gillade 2010 Haut-Faugères Saint-Emilion Grand Cru så packar han ner en flaska som jag får ta med mig, efter middagsservicen så går personalen flera vändor genom kabinen och felar ut dricka och snacks till de som vill, precis den service man vill ha, utmärkt flygning.
Håller härefter LX och BA högst av de europeiska bolagen i business, därefter AF, AY, KL och sist SK och LH
Hemresa med Swiss - sitter på 4A, utmärkt säte utan någon bredvid mig, snabb aperitif, personligt mottagande, utmärkt vinlista, strålande mat, underbart säte i vilket man kan sova, då pursern noterar att jag gillade 2010 Haut-Faugères Saint-Emilion Grand Cru så packar han ner en flaska som jag får ta med mig, efter middagsservicen så går personalen flera vändor genom kabinen och felar ut dricka och snacks till de som vill, precis den service man vill ha, utmärkt flygning.
Håller härefter LX och BA högst av de europeiska bolagen i business, därefter AF, AY, KL och sist SK och LH