Senaste nytt

Någon chans att tigga sig till en förlängning av Thai Gold eller hitta annan lösning

joa

Medlem
Kommer att bli av med mitt Thai Guld om en par månader. Fick barn för ett halvår sen så senaste året har det inte blivit mycket resande. Flyger numer oftast till Kina i tjänsten så det blir sällan jag flyger med Thai nu, men samlar mina miles där då jag gillar att man förblir guld i två år.
Tror ni det finns en chans att tigga sig kvar mot att man tex inte utnyttjar den bonusresa man får göra till 50% rabatt och inte utnyttjar sin fria uppgradering?
Har ju iofs inte varit så lojal de senaste åren, men fixat guld ändå.

Eller finns det något bolag inom star alliance som matchar guldkort för att få över en.....?
 

JonW

Medlem
Tvivlar på det förstnämnda då flexibilitet inte är något TG brukar utmärka sig för direkt...
Samt på det senare då statusmatch inom allians inte brukar gå öht.
 

agehall

Medlem
Tyvärr, det är rätt liten chans att de skulle göra något undantag för dig. Du kan ju försöka, men räkna med ett nej.
 

Alx

Medlem
Enklast för dig om du inte reser så ofta är kanske att gå över till Aegean och relativt snabbt & lätt få *G utan återkvalificeringskrav i 3 år. Finns hur mycket inlägg som helst om Aegean under "Star Alliance".
 

VonMögen

Medlem

jurgenb

Medlem
Hur många har förresten lyckats köra enbart med status matchningar utan o flyga till sig några poäng efter kort 1.. :)
EBG > FBG > M&S Elite > FBG > M&S Elite osv.. går det? :D
Man kanske kan leva gott i några år utan o behöva jaga poäng om man suboptimerar!
 
Toppen