Senaste nytt

SAS Web check-in öppnar tidigare?

Har märkt av att SAS web check-in har varit öppet tidigare än 22h innan avgång för mig nu på senare tid. checkade tidigare ikväll in till SK1129 som går i övermorgon kl 08.10. jag är EBS så det är inte EBG som spökar (än iaf...)

Jag har oxå lagt märke till att SAS blockar sätet bredvid EBG numera (det är väl nytt?) vilket jag inte sett att de gjort tidigare.
 

SWEDE

Medlem
Äntligen någon annan (som faktiskt reser med SAS) som ser vad som händer nu när ALTEA är under implementering!
Ja, seat-block förefaller nu vara en realitet, även om det blockade sätet därefter öppnas cirka 2 timmar före avgång.
Utöver det kan man få sin EB-status registrerad på boardingkortet också för en bonusresa. Äntligen!
 

TheEagle

Medlem
Men varför i hela friden hänger inte ens resesällskap med på min EBG status numera när det gäller platsreservation? Nu får man ett blockat säte direkt på rad 1 när man bokar inrikes som EBG. Min sambo däremot får ingen plats tilldelad utan man kan visserligen fortfarande välja säte direkt. Men hur kul är det att hamna själv på 5B eller längre bak.
 

Agö

Medlem
Så här ser det ut imorgon på SK1416 CPH-ARN ;)

SAS Block.png
 
Det var inga problem att påbörja onlineincheckningen 24 timmar innan, trots att det står 22 timmar på sidan. Efter några steg verkar servern ha dött dock, men den kanske vaknar till liv så småningom igen?
 

Bernie

Medlem
Har märkt av att SAS web check-in har varit öppet tidigare än 22h innan avgång för mig nu på senare tid. checkade tidigare ikväll in till SK1129 som går i övermorgon kl 08.10. jag är EBS så det är inte EBG som spökar (än iaf...)

Jag har oxå lagt märke till att SAS blockar sätet bredvid EBG numera (det är väl nytt?) vilket jag inte sett att de gjort tidigare.
När jag skulle checka in på SK580 i måndags var det helt fullt t o m rad 8. Och då började jag incheckningen nästan exakt 22h innan.

På planet var det sedan 1/2 rad business (bara rad 1) och fyra rader eco extra. Väl i gaten verkade rätt många uppgraderas, inkl mig själv till Y. Märkligt. Också EBS btw.
 

jsn

Medlem
Hur ser jag om ett säte är seat-block pga en annan EBG? Exempel: en EBG har reserverat 3D, vilket bör generera seat-block på 3E. Jag som EBG tar gärna 3F givet att 3E är tomt, annars väljer jag annan stol. Alltså: hur ser jag om en stol är reserverad av någon levande själ eller är reserverad pga seat-block?
 

twiggs

Medlem
Följdfråga som inte är aktuell särskilt länge till: Blir det seatblock även i C-klass: det vill säga så att 1A blockerar 1C (utöver 1B som redan är reserverat för komfortens skull)?
 

SWEDE

Medlem
Hur ser jag om ett säte är seat-block pga en annan EBG? Exempel: en EBG har reserverat 3D, vilket bör generera seat-block på 3E. Jag som EBG tar gärna 3F givet att 3E är tomt, annars väljer jag annan stol. Alltså: hur ser jag om en stol är reserverad av någon levande själ eller är reserverad pga seat-block?

Det gör du inte. KVS tool visar dock en korrekt bild (bara Amadeus Enhanced). seat block.png
 
Toppen