Senaste nytt

Bokning av Eurobonus resor

Xavi11

Medlem
Jag är lite utav rookie på området men har nyligen upptäckt businessclass.se och lär mig varje dag nya saker...tack! Nu till frågorna.

1. Hur långt i förväg släpps Eurobonuspoäng?

2. Får guldmedlemmar företräde eller chansen att boka först eller släpps alla platser samtidigt?
 

Lonelyflyer

Medlem
1) ska tilläggas att tex sas eurobonusplatser till thailand brukar vara heta plåtar att komma åt

Jag har varit med om att folk ringt in i januari för att veta när platserna släpps till kommande jul, så vissa sträckor blir uppbokade på en gång
Det kan vara en anledning till att det inte är helt lätt att hitta bonusplatser alla ggr
Sannolikheten att det släpps fler är liten, det hänger mer på om nån avbokar sin plats
 

TheEagle

Medlem
Men visst händer det att de släpper fler platser ibland.
Ta till exempel till SFO där det varit väldigt ont om platser. Helt plötsligt dök det upp rätt många platser i Y nu i slutet av april.
 

oermen

Medlem
1. Ungefär 11 Månader framåt, det kan skilja dock beroende på bolag och sträcka.

Denne tråd virkede til at passe bedst til mit spørgsmål.

Jeg vil gerne booke eurobonus business billetter til USA til næste sommer. Der er ingen i Juli 2015 endnu. Er der nogen der ved hvad dag i august det bliver muligt at booke til Juli 2015?

Er vi enige om at eurobonus billetter frit kan afbookes med alle poeng og penge retur?

Jeg skal bruge 3-4 billetter. Når man kigger på andre måneder ser det ud til at der ofte kun er 2 billetter til rådighed.

Jeg tænker derfor at få booket de 2 der er, og så om et par måneder booke de sidste på best availability.
Skulle det gå helt galt er det meget rart at vide om jeg kan annulere de 2 første igen.

Kan best availablity business saver også returneres fuldt ud med alle poeng og penge tilbage?

Altså, misforstå mig nu ikke. Vi har bestemt planer om at skulle afsted alle 4, men 11 måneder i forvejen planlægning kan være svært.

Grunden til at vi måske kun skal bruge 3 er at jeg skal på forretningsrejse til Sydamerika inden, og derfor måske bare stopper i USA på hjemturen. Det virker lidt dumt at rejse Sydamerika-København-USA.
 
Jeg ved desværre ikke hvornår de slippes, men 330 dage før plejer at være reglen.

Rene EB awards kan bookes af - koster lidt småpenge, men ikke noget vildt.

Best Availability tror jeg følger billetvilkårene for den bookingklasse man booker i.
 
Det var også det jeg mente. Men så kan man vel også få alle poeng og penge retur for alle plus og business billetter?

Her et klip af fare rules for hhv. Z og P - dvs. billigste Business og Plus.

Z1DKBIZ skrev:
CANCELLATIONS

BEFORE DEPARTURE
PER ROUND TRIP CHARGE EUR 400.00.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
NO CHILD DISCOUNT.INFANT FREE OF CHARGE.

PDKXTRA skrev:
CANCELLATIONS

BEFORE DEPARTURE
PER ROUND TRIP CHARGE EUR 300.00.
NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING.
NO CHILD DISCOUNT.INFANT FREE OF CHARGE

Jeg ved ikke lige hvordan det håndteres med den afbookingsafgift, men det bør være muligt hvis det følger farerules - hvilket det bør gøre.
 
Toppen