Senaste nytt

Känner ni någon resebyrå där man kan boka billjett genom chat?

Dr. Miles

Expert
Det finns ibland behov att anlita en resebyråvid bokning av t ex komplicerad resväg, blanda olika flygbolag, mixad kabinklasser osv. Dessa bokningar kan man tyvärr inte boka på de flesta online resebyråer.

Wideroe har en utmärk webbsida och deras chatfunktion har fungerat bra de gångerna jag har använt.
De stödjer dock inte alla flygbolag. T ex bokning av American Airlines, British Airway och Finnair flygning kan man inte göra det på Wideroe.no.

Därför undrar jag om ni känner någon resebyrå där man kan boka billjett genom chat.
För mig blir det mycket enklare då jag kan skriva alla fligtnummer, passagerares namn och viktigaste av allt. Fare calculation reslutat från ITA i chat.
 

Farebasis

Medlem
Det finns ibland behov att anlita en resebyråvid bokning av t ex komplicerad resväg, blanda olika flygbolag, mixad kabinklasser osv. Dessa bokningar kan man tyvärr inte boka på de flesta online resebyråer.

Wideroe har en utmärk webbsida och deras chatfunktion har fungerat bra de gångerna jag har använt.
De stödjer dock inte alla flygbolag. T ex bokning av American Airlines, British Airway och Finnair flygning kan man inte göra det på Wideroe.no.

Därför undrar jag om ni känner någon resebyrå där man kan boka billjett genom chat.
För mig blir det mycket enklare då jag kan skriva alla fligtnummer, passagerares namn och viktigaste av allt. Fare calculation reslutat från ITA i chat.

Tror inte någon resebyrå erbjuder chatt, mitt tips är att försöka hitta en bra Resesäljare och köra mailbokningar. Det gäller dock att finna den rätta personen :)
Värt att ringa en resebyrå och fråga efter den person som är mest kunnig inom flygsegmentet och förklara vad du har för krav gällande kunskapen hos den personen, och på det sättet etablera en kontakt.
 

agehall

Medlem
Tror inte någon resebyrå erbjuder chatt, mitt tips är att försöka hitta en bra Resesäljare och köra mailbokningar. Det gäller dock att finna den rätta personen :)

Säg till när du hittat en. Alla som jag fått rekommenderade på olika sätt har varit dåliga i bästa fall.
 

Valley

Medlem
Airtours, Stockholm
Bästa jag varit med om. Speciellt hur de fixade rum åt mig under OS

Men jag tror inte de har någon chatlösning. Jag (Vi) kör med mailbokning
 
Last edited:

Valley

Medlem
Om jag inte misstar mig kom svaret på vår höstkonferens i Portugal som ett enda mail

28 pers med 4 olika avreseorter och några med önskemål om annat hemresedatum.
När sedan SAS i sista stund ställde in en av flighterna kom ett snabbt besked med 2 alternativa lösningar för de som berördes.

Vill du göra ett försök skickar jag dig kontaktpersonerna
 

gdaily

Medlem
Det måste väl finnas någon kompetent resebokare i detta avlånga land som skulle kunna vara intresserad av en så pass kunnig men krävande kundgrupp som oss forumanvändare, och därmed erbjuda sina tjänster i samarbete med businessclass.se?

Jag skulle definitivt använda mig av en sådan resebokare, speciellt om jag visste att BC.SE fick en liten kickback på varje bokad resa.
 
Toppen