Senaste nytt

Incheckning av bagage hela vägen samt tillgång till Concorde Room

Mikael

Medlem
Jag har en resa Stockholm - New York med BA i First enligt följande:
ARN-LCY (övernattning, dock ej stopover) - LHR- JFK-LHR (stopover) - ARN.
Har två frågor:
1) Går det att checka in väskor hela vägen (både på hemresan och ditresan, jag hade alltså hoppats att slippa släpa runt på dem i London)?
2) Får man tillgång till Concorde Room på LHR även på hemresan (resan är trots allt bokad i första klass)?
 

kristerj

Medlem
1) Vid flygplatsbyte måste du dessvärre ta ut och transportera väskorna mellan flygplatserna själv
2) Ja
 

kristerj

Medlem
1) OK, men om det inte är flygplatsbyte då, som på hemvägen (endast stopover)?
Är det bara stopover på hemvägen kan du checka in bagaget hela vägen till ARN. Undantaget kan vara om du kommer sent på kvällen till LHR och ska vidare dagen efter, men du har kanske bara några timmar under dagen på LHR?
 

Mikael

Medlem
Med stopover menar jag ett uppehåll på mer än 24h, vi har två nätter i London på vägen hem. Tolkar jag dig rätt går det alltså inte att checka in väskorna hela vägen pga detta.
 

AABack2ARN

Medlem
Nej, då kan du inte checka in dem JFK-LHR-ARN utan får ut dem på LHR och får släpa med dem in till stan. Det finns någon form av effektförvaring på LHR har jag för mig men aldrig kollat närmare på den.
 

kristerj

Medlem
Med stopover menar jag ett uppehåll på mer än 24h, vi har två nätter i London på vägen hem. Tolkar jag dig rätt går det alltså inte att checka in väskorna hela vägen pga detta.
Det var jag som inte tänkte riktigt ang stopover :eek: du måste ta ut bagaget i och att du inte åker vidare samma dag. Du kan inte heller gå in i CCR på hemvägen, när du inte har ankommande flyg på BA First samma dag.
 
Toppen