Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?

Jag har sedan några år tillbaka Bose Quiet Comfort 2 som jag är mycket nöjd med. Trots den något sämre brusreduceringen jämfört med QC3, så gillar jag att de omsluter örat istället för ligger "utanpå".

Är det någon som testat de nya Quiet Comfort 15 och berätta om det skulle vara värt att uppgradera från QC2 nu när mina börjar bli lite slitna? (De gamla blir perfekt present till flickvännen ;) )

Eller finns det några andra lurar som är riktigt bra?
 

JacobGBG

Medlem
Hade möjlighet att testa dessa i en BOSE-butik senaste gången jag var i USA. De har stora displayer med QC15 där de slår på simulerat flygplansbrus som hörlurarna gör ett mycket bra jobb med att eliminera. För mig som ofta lyssnar på ljudböcker på plan/bussar/spårvagn så är jag riktigt sugen på att skaffa ett par. De är dock sabla dyra trots den låga dollarn ($299om jag minns rätt) och de har aldrig rabatter eller rea på dessa. DÄREMOT så får man växla in sina gamla par QC2 och köpa: nytt par Qc2 $90, Qc3 och Qc15 $150.

Jag är en obotlig dealare när det gäller att utnyttja såna här promos, så min tanke var att köpa ett gammalt slitet QC2 på blocket inför nästa USA-resa och byta in för en uppgradering. :D
 

Lennw

Medlem
Jag har också QC15 och är supernöjd. Helt otroligt vilken skillnad det är på flyget när man kollar film. Man kan ha lägsta volym på IFE men ändå höra allt klockrent. Min kollega fick låna mitt par i en timme och han köpte ett eget par direkt :)

Sedan ska man inte glömma bort att de också är guld värda på t.ex. flygbussen eller tåget. Helt plötsligt behöver man inte köra Spotify på högsta volym.
 

jth

Medlem
Har också gått och funderat länge på ett par. När man flyger business longhaul får man ju sådana lurar ombord och det är ju skillnad som natt och dag!
Är det uppladdningsbara batterier på QC15 som QC3 har? Jag vill helst ha vanliga utbytbara batterier så man slipper få "torsk" mitt i luften...
$299 på amazon.com för QC15... känner ni till billigare ställen?
Hur står sig Bose mot andra märken, tex Sennheiser?
 
Har också gått och funderat länge på ett par. När man flyger business longhaul får man ju sådana lurar ombord och det är ju skillnad som natt och dag!
Är det uppladdningsbara batterier på QC15 som QC3 har? Jag vill helst ha vanliga utbytbara batterier så man slipper få "torsk" mitt i luften...
$299 på amazon.com för QC15... känner ni till billigare ställen?
Hur står sig Bose mot andra märken, tex Sennheiser?

Det är utbytbara AAA batterier på QC15. Jag har inte testat QC2/3 tyvärr så jag kan inte jämföra. Däremot har jag Bose Aviation X och Aviation 20 :)
 
Köpte själv ett par QC3 för några månader sen och är väldigt nöjd. Något sämre noise cancelering än QC15 men betydligt smidigare att ta med sig när man reser och plus för uppladdningsbart batteri och laddare som får plats i det lilla case't man får till. Läste någonstans att Bose utvecklat denna tekniken sedan 60-talet och torde därmed ligga framkant...

Har dock sett (som jth skriver) att Senheiser och Sony bla har liknande funktioner men ej testat det själv. Någon som testat något annat än BOSE??
 
Toppen