Senaste nytt

SAS Mastercard eller Amex

kexxcream

Medlem
Har i skrivande stund EB MC och funderar på om man inte ska satsa på Amex istället för att få 2-4-1. Ska göra två större inköp på 2 x 60K = 120K och då är man bara 30K ifrån målet med Amex. Vad skulle ni gjort i denna situation? Kört MC och fått 12 000 poäng eller Amex för att satsa på en voucher? Visserligen får man en hel del extrapoäng för dessa köp med Amex, men genom att jag gör dessa köp med MC så når jag upp till 60K poäng och därmed EU1/EU2 < -- > USA.
 

Johan_G

Medlem
Amex helt klart. 2-4-1 plus dubbla poäng jämfört med MC smakar gott. Om du dessutom låter dig bli värvad genom någon som redan har Amex får du 6000 poäng till i signup bonus.
 

Chrille

Medlem
AMEX helt klart, om det funkar för dina inköp. Tyvärr så är det min erfarenhet att det inte alltid funkat med AMEX hos bilhandlarn och liknande inrättningar där man gör stora betalningar....
 

Najk

Medlem
Har i skrivande stund EB MC och funderar på om man inte ska satsa på Amex istället för att få 2-4-1. Ska göra två större inköp på 2 x 60K = 120K och då är man bara 30K ifrån målet med Amex. Vad skulle ni gjort i denna situation? Kört MC och fått 12 000 poäng eller Amex för att satsa på en voucher? Visserligen får man en hel del extrapoäng för dessa köp med Amex, men genom att jag gör dessa köp med MC så når jag upp till 60K poäng och därmed EU1/EU2 < -- > USA.

AMEX helt klart. Amex ger 20p /100kr medan mastercard enbart ger 10p/100kr.
Skicka ett PM så kan jag värva dig idag, då får du halv årsavgift första året (500kr) samt 6000 extra poäng.
 

kexxcream

Medlem
AMEX helt klart. Amex ger 20p /100kr medan mastercard enbart ger 10p/100kr.
Skicka ett PM så kan jag värva dig idag, då får du halv årsavgift första året (500kr) samt 6000 extra poäng.

Om jag inte har missförstått så räknas de poäng jag tjänar med Amex mot samma EB konto?
 

Najk

Medlem
Kört MC och fått 12 000 poäng eller Amex för att satsa på en voucher? Visserligen får man en hel del extrapoäng för dessa köp med Amex, men genom att jag gör dessa köp med MC så når jag upp till 60K poäng och därmed EU1/EU2 < -- > USA.

Med Amex får du 30 000 poäng inkl signupbonus istället för 12 000poäng, Lätt värt 500kr. Då har du ju istället 80 000k poäng och kan kosta på dig Economy Extra till USA istället. Handla lite till på Amex och ta även med dig en vän ;)
 

kexxcream

Medlem
Det känns som om man borde vänta ett tag och dra in lite mer poäng och köra 2 x USA bonusresor istället så kan man ta med flickan. Eller så kör man 60K poäng bonusresa och ger henne 2-4-1 vouchern så att man inte skämmer bort alldeles för mycket.
 
Toppen