Senaste nytt

Taxi Stockholm kopior jagar turister

adam1000

Ny medlem
En kusin till mig var på besök från London förra veckan och klev in i en Taxi med loggan " Taxi Stockholm" och fick sedan betala 1500:- för turen Arlanda - Strandvägen. Jag hade gett min kusin rådet att endast åka med Taxi Stockholm men gjort misstaget att inte skicka ett mail med deras logga så min kusin tog första bästa bil med namnet Taxi Stockholm. Jag kontaktade Taxi Stockholm och fick svaret:

Detta är ett vanligt bedrägeri i Stockholm så om möjligt ta gärna foton på Taxibilar som har beteckningen Stockholm i namnet eftersom det är endast Taxi Stockholm som får ha det. Avsikten för dessa åkare är att kunden ( gärna turister) ska tro att de åker med en " riktig" Taxi Stockholmbil men blir sedan i värsta fall lurad på mycket höga belopp, se till att ha bilens logo och regnumret på samma bild (frontbild) även också sidobilder med loggan och var bilden togs. Taxi Stockholm ser till att detta anmäls och förhoppningsvis så har vi räddat några turister ifrån att få ett dyrbart minne av sitt besök i Stockholm.

Skickas till : informationscentrum@taxistockholm.se
 
Last edited:
Toppen