Senaste nytt

British Airways seating - var är det bäst att sitta!?

agehall

Medlem
Tror inte vi har någon tråd om seating hos BA så jag startar en. Visserligen finns seatguru & co, men det är alltid intressant att höra vad folk här har för åsikter om saker och ting.

FT har en bra tråd Seating Queries: Club World - FlyerTalk Forums men vi ska väl ha vår egen tycker jag. ;)


Öppnar med mitt eget huvudbry: 14A eller 60J på 744 SIN-LHR?
 

Storsteffe

Medlem
Skulle välja upper alla dagar i veckan. Om du är på hugget när incheckningen börjar så brukar 62AK släppas då och det är bästa platserna.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Ok, är alltså 62A/K blockade i förväg normalt sett? Det får man ju hålla lite koll på isåfall.
 

kristerj

Medlem
I Club World på 747 tar jag alltid 64A om den finns ledig. Du behöver aldrig kliva över någon, 4 förvaringsfack vid sidan av stolen + ett nära golvet. Fönsterplats, du får åka baklänges, men det tänker man bara på vid start o landning. 20 pax på övre däck, två toaletter och 2 FA till din tjänst, inget spring, utan oftast tyst o lugnt.
På 777 tycker jag 11B är OK, visserligen gångplats men långt fram, ger inte samma "sovsalskänsla" som platserna längre bak.
 

Storsteffe

Medlem
Jo dom är stängda, med silverstatus iaf, men släpptes vid incheckning sist jag åkte och 62K blev enda tomma platsen på upperdeck så det lönar sig att ha koll.
 

agehall

Medlem
Jag har 60J just nu. Ska lägga en bevakning på 62A/K och se ifall de öppnas via EF.

Vad har vi för tips på en 777 då? Jag flyger BA15 på utresan och har 12B där och det finns inte så mycket annat att välja på. Finns det bra säten där också som jag bör bevaka?
 

EricT

Medlem
BA Seating - var är det bäst att sitta!?

Jag reser väldigt mycket BA. Föredrar 64a el 62ak. Allt på upper är bra. I 777 tycker jag 10b är ok.
 

kristerj

Medlem
Jag reser väldigt mycket BA. Föredrar 64a el 62ak. Allt på upper är bra. I 777 tycker jag 10b är ok.

10B är en bra plats, jag tycker dock att den är lite för nära galley, men det är en petitess.

Vad har vi för tips på en 777 då? Jag flyger BA15 på utresan och har 12B där och det finns inte så mycket annat att välja på. Finns det bra säten där också som jag bör bevaka?

12B är bra, undvik gärna A och K platserna på 777, en del av dessa har inget fönster eller skymd fönsterutsikt, så om man har bokat A eller K för fönstrets skull är det mindre bra.
 

doc

Medlem
Jag skulle också boka 64A ekker 62A alla dagar i veckan. Det är mycket lugnare och skönare på upper deck oavsett.
 
Toppen