Senaste nytt

Dubai - Hur kall kan man vara med att boka hotell?

pitch

Medlem
Jag åker en vända till Dubai över påsken, och livet har hamnat ivägen för att planera lite mer långsiktigt. Med andra ord, jag har fortfarande inte nånstans att bo.

Ja, eller det är inte riktigt sant, jag bokar nästan alltid en natt på nåt ställe det är enkelt att ta sig till från flyget, så jag har en natt bokad på en Pullman i Deira. Det är gångavstånd från DXB, men med tanke på hur poppis det verkar vara att gå där får man väl ta taxi ändå.

I alla fall! När jag har letat efter ställen jag känner för att bo på, nu i veckan, så har priset gått ner varenda dag. Nu är min fråga; har ni provat att boka verkligen i sista minuten nån gång? Blev det dyrare? Billigare? (Vi snackar alltså lördag till måndag här, om det gör nån skillnad.)
 
Har inte haft någon jättebra erfarenhet av att boka sent, men om det är dålig efterfrågan på hotellrummen kanske det kan löna sig.
 

agehall

Medlem
Det känns som att det börjar bli för varmt i Dubai för att det ska välla in turister nu, så det kan nog bli lite billigare om du väntar, men det är svårt att säga.

Kan du inte boka något avbokningsbart som du kan leva med och sedan se vad som händer?
 

Najk

Medlem
Jag rekommenderar samma lösning som agehall. Se till att boka något OK som är avbokningsbart som backup och fortsätt sedan att leta när tid finnes.
Taxi kostar ingenting i Dubai så det är inget problem
 

agehall

Medlem
Det är snarast en nackdel att bo nära DXB. Mycket flyg som går sent och det kan lätt störa ens nattsömn.
 

pitch

Medlem
Jo, jag har inte tänkt att bo där i trakten dom andra två dagarna. Det är bara en vana jag har att skaffa nåt man kan komma till så fort det bara är möjligt efter man är framme, så man kan ta en dusch och slappna av lite. Nu är det i och för sig en kvarleva från när jag åkte mer bak i planet, så nyttan i just det här fallet är kanske rätt begränsad...
 

sembl

Medlem
Bodde på le meridien vid flygplatsen en gång då jag fick superbra pris. Nu vet jag varför då planen startade i stort sett dygnet runt. Trevligt hotell och bra rum med en trevlig inneträdgård och superbra fukostbuffe. Men som sagt mycket flygljud.
 

pitch

Medlem
När jag äntligen fick vagnen ur arschlet och tänkte boka nåt så blev det" Internal Server Error" hos hotellkedjan hela tiden. Så då fick jag tillfälle att prova Starwood Hotels app för Android istället. Funkade klockrent och är faktiskt riktigt snygg, kanske med reservation för att den är gjord för lite större skärm än vad jag har (men så har jag en sniktelefon också). Rekommenderas.

Det blev alltså ett Clubrum på Sheraton vid Mall of Emirates till slut. Jag är ju inte så mycket för stränder ändå, och superlyx är inget jag behöver heller, åtminstone inte när jag är själv. Jag tror faktiskt att just det här priset blev några hundra lägre nu än för typ en vecka sen, men samma sak verkar definitivt inte gälla överlag.

Så svaret på min inledande fråga verkar få bli ett ickesvar. Ibland blir det lägre, ibland högre.
 

pitch

Medlem
Priset blev förresten, om nu nån har minsta spår av intresse kvar, 1400 AED/natt (listpris är 2844). Plus 20% i skatt och service, eller vad dom nu kallar det här, det är i alla fall pris++. Men då blev det en oväntad bonus, jag fick på nåt sätt 240 AED till godo per dag att bränna på käk och/eller minibar. Jag tvivlar på att det finns tillräckligt i min minibar för att komma upp i 240, så det blir till att åka upp till poolbaren på 23:e våningen. Vilka uppoffringar man måste göra ibland.

För övrigt är jag glad att jag bor själv här, det är glasvägg till muggen/duschen. Hoppas dom inte säljer twins med det här stuket.
 
Toppen