Senaste nytt

[Business class] København-Beijing/Shanghai T/R, Aeroflot, 11.800 DKK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad 2013-12-18

Aeroflots året runt deal till Kina.

[Business class] København-Beijing/Shanghai T/R, Aeroflot, 11.800 DKK inkl. skatter

CPH-PEK/PVG T/R
Flygbolag: Aeroflot (SU)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: Z
Fare basis: ZBRA
Pris: 9.500 DKK + skatter ca 2.380 DKK, totalt ca 11.800 DKK inkl. skatter
Förköpskrav: 2 dagar
Min/Max stay: 3 dagar eller stanna natten mellan lördag och söndag / 175 dagar
Stopover: obegränsad antal fri stopover är tillåten
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Ja, mot 200 EUR
Ändring: Ja, gatis
Routing: København-(SU)-Moskva-(SU)-Beijing/Shanghai

Aeroflot Business class på Boeing 777-300ER
SUCB777SVOJFK06-1000x666.jpg

SUCB777SVOJFK08-1000x666.jpg

SUCB777SVOJFK09-1000x663.jpg

(Foto: Jacob)

BusinessClass.se har testat Aeroflot Business class på Boeing 777-300ER.
Aeroflot nya business Class på Boeing 777 Moskva-New York - BusinessClass.se (Jacob)

Recensioner av Aeroflot Business class:


Uppdaterad: 2013-03-28

Bokningsklassen har ändrats till Z klass.
De flesta Skyteam flygbolag har inte uppdaterat intjäningstabellen än och det finns risk att man inte kan få några miles/poäng av Aeroflot Z klass.

[Business class] København-Beijing/Shanghai T/R, Aeroflot, 12.200 SEK inkl. skatter

CPH-PEK/PVG T/R
Flygbolag: Aeroflot (SU)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: Z
Fare basis: ZBRA
Pris: 8.500 DKK + skatter ca 2.380 DKK, totalt ca 12.200 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: 3 dagar eller stanna natten mellan lördag och söndag / 6 månader
Förköpskrav: 2 dagar
Stopover: obegränsad antal fri stopover.
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Ja, mot 200 EUR
Ändring: Ja, gatis
Routing: Köpenhamn-(SU)-Moskva-(SU)-Beijing/Shanghai

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

---originalpost 2011-08-26---
[Business class] København-Beijing/Shanghai t/r, Aeroflot, 11.000 DKK inkl. skatter

Det är samma Fare basis som ex-Stockholm priser, men det gör säkert nytta för de som bor i södra Sverige. :)

CPH-PEK/PVG t/r
Flygbolag: SU(Aeroflot)
Klass: Business
Bokningsklass: I
Fare basis: IBRA
Pris: 8.800 DKK+ skatter (ca 2.200 DKK), ca 13.500 SEK totalt.
Min/Max stay: 3 dagar/1 månad
Förköpskrav: 93 dagar
Återbetalning: 200 USD före avresa
Ändring: 200 USD per gång

Aeroflot Business class på Airbus 320
SUCA320ARNSVO03-1000x666.jpg

(Foto: Jacob)

Recensioner av Aeroflot Business class på BusinessClass.se/no/dk
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Jag är traditionellt tveksam till bolag baserade i fd Sovjetunionen men jag vet att Jacob testat Aeroflot nyligen var väldigt nöjd.

Martin, dera service är mycket bättre än SAS, det kan jag lova.
Jag kan också lova att det blir helvete så fort det börjar krångla med någonting dock...
 

Dr. Miles

Expert
Bump.
Priset finns fortfarande MEN i bokningsklass Z den här gången.
Aeroflot Z klass är inte med i de flesta Skyteam flygbolags bonusprograms intjäningstabell, därför är det stor risk att man inte tjänar några miles/poäng.

En annan sak är att man inte kan söka Aeroflot Z klass på ITA Software av någon anledning, men biljetten går att bokas på Aeroflots webbsida.
 

lillemannen

Medlem
Skulle utan tvekan använda mig av Aeroflots nya 777. Sköna stolar i vad dom kallar president class och utmärkt 6 rätters måltid med dryck. Även jag blev förvånad hur stenkoll man har på varje enskild passagerare. Stort tack Jacob för dina tips. Som sagt finns inte många bolag som slår Aeroflot för denna pengen och komfort.
 

Alf

Medlem
Jag måste nog hålla med bjornstrom om fd sovjetbolag. Jag tillhör den generation som en gång blev påtvingad att åka med Aeroflot till Asien. Efter den resan bestämde jag mig för att aldrig sätta min fot på detta flygbolag igen. Detta sitter fortfarande ibryggmärgen. Låga priser och en numera god service är inte det jag har som kriterier när jag väljer flygbolag.
 

pitch

Medlem
Jag tycker faktiskt det är helt OK att flyga Aeroflot, även bak i planet (om jag måste). Alla gånger jag har åkt lite längre med dom har det varit med ganska nya Airbus, så jag är inte speciellt orolig på säkerhetsfronten heller.

Men i och med att det alltid verkar innefatta 17 timmars layover i Moskva så går det nästan alltid, som man säger, fetbort. SVO är visserligen en rätt skaplig flygplats, med mina referensramar mätt, men inte 17 timmar skaplig. Om man måste byta till "inrikes"- och lågbudget-terminalen så blir den ju ganska fort mindre kul, också...

Däremot är det synd att dom är så väldigt sparsmakade på spritfronten nuförtiden. Visst, dom gamla onda tiderna där det verkade som att i princip varenda passagerare kunde tanka sig till ödlestadiet vill jag definitivt inte ha tillbaka, men en liten vodka kan dom väl erbjuda ändå, bara för den rätta känslan?
 
Toppen