Senaste nytt

Maximera Eurobonus poäng till Montreal

eraersd

Medlem
Skall precis boka en ToR resa ARN-YUL och vill naturligtvis maximera antalet Eurobonuspoäng. Jag undrar om ni som vet vad som gäller map en resa taggad i Economy med LH-tag eller Economy Restricted i AC-tag map Eurobonus poäng intjäning?
 

Dr. Miles

Expert
Jag vill gärna veta vilka bokningsklasser du tänker att boka i.

Olika priser(Fare basis) har olika routing regler, så viktigt att veta hur mycket din resebudget är också.
 

eraersd

Medlem
Bokningsklasser dyker inte upp i vårt Carlson Wagonlit Travel online verktyg, men jag satte in specifika tider +-1h 25/10 och retur +- 1h 27/10. De enda flyg som dök upp var antingen LH eller AC i kombination med någon SAS hub.
AC-taggade flygen var Economy Restricted medans LH-taggade flygen var Economy.
 

Dr. Miles

Expert
På ITA Softwares webbsida visar American Airlines biljett som den billigaste(ca 7.800 SEK inkl. skatter) när jag sökte med följande kriterier.

ARN->YUL: 2011-10-25 +/- 1 dag

YUL->ARN: 2011-10-27 +/- 1 dag

Med Lufthansa och Air Canada blev det över 18.000 SEK inkl. skatter. Det är inte riktigt motiverat prisskilnad när det är ekonomiklass.
 

eraersd

Medlem
Okej, jag tror jag förstår ditt resonemang. Jag satte in 11:00 +-1timme den 25/10 (kan inte åka tidigare än så på fm) och 19:00 +-1timme den 27/10 och då tror jag att AA sorterades ut.
 

Dr. Miles

Expert
Det är synd att du har tidsbegränsning.

Annars hade du kunnat flyga från Paris ganska billigt (bortsett ifrån att tjäna Eurobonus poäng) med Air Transat.

25/10/2011
TS111
Paris 13:25 Montreal 15:05


27/10/2011
TS410
Montreal 21:15 Paris 10:00+1

516,18 EUR inkl. skatter
 

niksal

Medlem
Om du vill ha EB poäng så är AC definitivt mer generösa än LH i ekonomi, men inte i Business. AC ger med de flesta bokningsklasser som gäller interkontinentalt 100%.
 
Toppen