Senaste nytt

Samsonite Trolley Cosmolite Spinner 74/27 bra pris på amazon.de

gilius

Medlem
Har letat efter en ny väska ett tag och Cosmolite har legat högt på listan. Priserna på Amazon i tyskland är bland de lägsta jag funnit och då man kan registrera sitt VATnummer så blir priset ännu lägre.

Jag gav 232 EUR inkl frakt för denna storlek.

/gilius
 
Bra pris! Hur fungerade frakt, betalning osv?
Funderar själv på att beställa hem en Rimowa Classic Flight kabin, priserna man får upp på tyska sajter är betydligt lägre än hos återförsäljarna hemma i Sthlm. Speciellt lockande med så pass låg € också…
/G
 

Jonas C

Medlem
Bra pris! Hur fungerade frakt, betalning osv?
Funderar själv på att beställa hem en Rimowa Classic Flight kabin, priserna man får upp på tyska sajter är betydligt lägre än hos återförsäljarna hemma i Sthlm. Speciellt lockande med så pass låg € också…
/G

De tyska sidorna brukar skicka varorna med DHL till Sverige, frakten brukar ligga på €10. Sen tillkommer det lite extra moms då momssatsen i Tyskland är 19%. Håll utkik för rabattkoderna som de brukar posta med jämna mellanrum, Koffer-Direkt erbjöd t.ex 10% rabatt på alla Rimowa väskor i vintras.
 

Jonas C

Medlem
Det tillkommer exakt 0kr i extra moms. Både tyskland och sverige är med i EU och därför är det försäljningslandets moms som gäller.

Intressant. De gånger som jag har handlat från Amazon DE och UK så har jag alltid fått betala extra moms för Sverige. Jag har dock inget VAT nummer registrerat, ifall det kanske är orsaken.
 

Najk

Medlem
Bra pris! Hur fungerade frakt, betalning osv?
Funderar själv på att beställa hem en Rimowa Classic Flight kabin, priserna man får upp på tyska sajter är betydligt lägre än hos återförsäljarna hemma i Sthlm. Speciellt lockande med så pass låg € också…
/G

Vilket är bästa priset du hittat från Tyskland?
 

agehall

Medlem
Dåligt minne?
Då tar vi en liten repetition, post 209 fram t.o.m 216 i den här tråden
http://www.businessclass.se/kreditkort/378-sas-american-express-21.html

Uppenbarligen har jag det. *blush* Det som är skumt är att jag alltid lyckats smita undan detta, även de gånger jag handlat utan mitt VAT-nummer. Undrar om det bara är så att jag handlar hos affärer som har för liten omsättning till Sverige då.

Btw, ett tips till Homer och andra: Länka inte till en sida i en tråd, länka till ett inlägg och inte till sidan. Länken blir fel för alla som inte vill ha lika många inlägg/sida som den som länkar. Länkar man till ett inlägg (länken finns i toolbar-raden för länken, längst till höger) så fixar det sig.
 
Schyssta svar tack!

Jag har hittat två intressanta kandidater och kan inte bestämma mig för vilken. Antingen:
Cabin Multiwheel IATA von Rimowa, 55cm | Koffer24
För 439€ fyr-hjuliga varianten är något exklusivare än:
Koffer-Umlandt | Rimowa Classic Flight Cabin Trolley IATA 52 | online kaufen
För 360€ förutsatt att du betalar med paypal.
I runda slängar 3tkr vs 3.7tkr, jag tänkte köra en fräckis och dra till Nk för att "känna på hårdvaran" innan jag bestämmer mig för att köpa via Tyskland :cool:
/G
 
Toppen