Senaste nytt

Ändring av SAS Credits: no more Lufthansa, Austrian, SWISS, Air Canada, United, ANA

Dr. Miles

Expert
Jag fick följande e-mail från SAS.

SAS Credits skrev:
Dear SAS Credits customer,


Notification of changes to the SAS Credits program

>From May 1, 2013 the Lufthansa Group (Lufthansa, Austrian Airlines and Swiss), jointly “LHG”, Air Canada (AC), United Airlines (UA) and All Nippon Airways (NH) will no longer be a part of the SAS Credits program.

You will still be able to redeem your accrued SAS Credits on the above partner's flights until August 31, 2013. Thereafter your Credits will be valid for redemption on SAS, Wideroe and Singapore Airlines as well as gift cards on Rezidor hotels.

As of May 1, 2013, the SAS Credits program will include the following airlines SAS, Wideroe (WF) and Singapore Airlines (SQ) operated flights. Our hotel partner Rezidor remains for both accrual and redemption.

SAS would like to take the opportunity to thank both all our partner airlines now leaving the SAS Credits program for a good cooperation throughout the years as well as all our customers and distributors for their support of our partnership.

If you have any questions, please do not hesitate to contact SAS Corporate Support.

Best regards,

Elisabeth Milton Hemmingsen
Vice President
SAS Global B2B Sales

Alltså man kommer inte kunna tjäna SAS Credits på följande flygbolags flygningar efter 30 Apr 2013. :(
  • ANA
  • Air Canada
  • Austrian
  • Lufthansa
  • SWISS
  • United
 

Jonas C

Medlem
Kommer sammarbetet med Singapore Airlines innebära bättre award tillgång med EB i premiumklasser på SQ?
 

Dr. Miles

Expert
Det är synd att Lufthansa inte har Star Alliance Company Plus i Skandinavien.

T ex Star Alliance Company Plus kund i Storbritannien kan tjäna poäng på följande flygbolags flygningar.
  • Air Canada
  • All Nippon Airways
  • Austrian Airlines
  • Brussels Airlines
  • Germanwings
  • LOT Polish Airlines
  • Lufthansa
  • Scandinavian Airlines
  • Swiss International Air Lines
  • TAP Portugal
  • United Airlines
 

Senator

Moderator
Men är det någon hemma hos SAS? Jag skulle precis föreslå att man gick med i den Nordamerikanska JV, men här verkar SAS dra sig från Star...
 

emiland

Medlem
Med tanke på vilket enormt jobb (läs tjat) SAS lade ned för att få in vårt företag som medlem i SAS Credits känns det lite märkligt att det urvattnas så snabbt.
 

jurgenb

Medlem
Vet inte om SAS Credits varit något att hänga i granen, medan jag har flugit in några hundratusen EB poäng så har det ju inte direkt flödat in Credits för samma flygningar.. brände upp mina Credits med 2 t/r i Eco till Göteborg nyligen! Ungefär så!
 
Last edited:

Rustscheff

Medlem
Jag lade i går in en bokning på LH med SAS Credits. Tji fick jag i dag. SAS rasar nedåt med stormsteg. Vad blir nästa enhancement? Eurobonuspoäng får bara tas ut på SAS inom Europa?
 
Toppen