Senaste nytt

Jeju till Okinawa och tillbaks till Seoul

pitch

Medlem
Paging Dr. Miles
Ja, eller nån annan, för den delen, även om jag tror det är få andra som kan korta sträckor just i den här trakten.

Jag skulle alltså vilja åka Jeju (CJU) till Naha (OKA) nån gång runt månadsskiftet April/Maj och tillbaks nån gång runt den 10:e.

Kollar man ITA Matrix så finns det mänger med options, till exempel ett helt gäng med First(F) (antar att det är ANA's "Premium") mellan FUK och OKA och/eller KIX och OKA. Okej, vi snackar entimmas flyg här, men biljetterna påstås vara typ 6500 SEK, och det kan det definitivt vara värt om man får provköra loungerna dom påstår vara deras bästa, på dom ställena. (Och kanske inventera om dom har nån awamori, på OKA ;)

Problemet är bara; jag hittar ingenstans att boka. ANA själva skickar mig i cirklar, till exempel, i alla fall nu när jag kör den engelska versionen av siten. Är det nån som har bra tips att komma med för bokningar i den delen av Asien? Om siten är på japanska är det inget jätteproblem, jag kan läsa det även om det tar väldigt mycket tid. Koreanska, dock, har jag ingen som helst aning om, så det går bort.
 

Jacob

Medlem
Kolla på t.ex. Kayak så får du se vilka onlineresebyråer som kan boka din resa. Expedia brukar kunna ta en hel del av egen erfarenhet.
 

pitch

Medlem
Visst ja, det borde jag ju ha tänkt på.
Det låter som att jag borde justera planen lite, och åka typ den 6:e istället, eller nån annan dag i den veckan.

Expedia ville förresten inte alls när jag provade. Men det är fullt möjligt att jag gjorde nåt fel, jag får prova igen idag.
 

pitch

Medlem
Man var tydligen tvungen att vara mer bestämd mot den, för nu funkade det bättre. Fortfarande lite skumma anslutningar och inget vidare priser, men en slags lösning får man.

Fast... Jag fick ett infall och provade Star Alliance Asia airpass planner, och den ger faktiskt både skapligt pris och smartare routing. Undrens tid verkar inte vara förbi.
 

pitch

Medlem
Det är surt att det inte finns några vettiga alternativ, som jag har hittat, mellan TPE och OKA, annars kunde jag hitta på många fler roliga rutter. Frågar man Matrix så går en ekonomi T/R där på ~3k (och det är en riktigt kort sträcka).
 
Toppen