Senaste nytt

[Tävling] Maximera min Asien USDM först klass upplevelse och vinn.

jumbooze

Medlem
RESAN BOKAD!

Maximera min USDM F upplevelse och vinn. "connect the dots"

Hej, vill utlysa en liten tävling där det finns möjlighet att vinna två pris.

1) "Mitt pris", den vars bidrag jag utser som bäst ger jag en United 100 USD certificate/voucher som går ut 31/5/2013 (måste bokas på united.com och på UA metal).
2) "Läsarnas pris", den vars bidrag får mest "Gilla" 2 veckor efter tävlingen avslutas, kommer få ett surprise-pris som jag köper på resan, och postar vid hemkomst.

1:a priset delas ut när moment 1 avslutas. 2:a prisets utses efter röstning & vinnaren får priset i början på 2014.

Tävlingsuppgift och förutsättningar:
Jag har 110 000 US Airways DM miles på kontot. Jag kommer åka till Asien i December.

  • Hemresa sker från BKK.
  • Stopover (jag behöver kunna stanna i BKK) kommer ske i BKK innan hemresa.
    Om det löses bäst med open-jaw + betald biljett eller stopover låt kreativiteten flöda.
  • På utresan kan jag antingen åka CPH-FRA-ICN (OZ542 ankomst Sat, 30 Nov 12:40pm) eller CPH-LHR-BKK (TG911 ankomst Sat, 30 Nov 6:10am) .
  • 4 segment går åt att ta mig till Asien och tillbaka.
  • Resan måste vara valid för US airways DM.
  • Minimum connection time måste uppfyllas

Jag kommer att göra en "side-trip" till Shanghai från "Destinationen" på icke "USDM" biljett.
Så det är ju alltid bra om det finns billiga biljetter dit från "Destinationen". "Destinationen" får gärna vara sevärd typ HKG/NRT (blev få timmar förra gången).

Det är här tävlingen kommer in:
Jag önskar förslag på hur jag maximerar F upplevelsen här.
Resa till Destination från BKK eller ICN kans ske i anslutning till ovanstående flyg.
Vidare resa från "Destinationen" kan ske runt den 12/12 och jag önskar vara i BKK runt den 16:e-18:e december.
Vill ha förslag där det finns tillgängliga awards.

Kreativitet med 23-timmars layover och trevliga mellanlandningar är ett plus men fokus är på F upplevelser i flygstol och eller i lounge och liknande. C klass är tillåtet om det bidrar till bättre F i ett annat segment.

Lämna tävlingsbidrag så här:

  • Skriv ett PM (lägg det ej publikt innan tävlingen är avslutad för att ge mig en chans att boka)
  • Lägg en rad här i tråden med meddelandet "Skickat PM.".
  • Använd gärna GCmap och flygen behöver flygnummer & datum och tider

När jag hittar en vinnare så bokar jag och lägger ut förslagen så att man kan rösta på "Läsarnas pris" (moment 2).
Moment 1) kommer att pågå fram tills jag bokar resan. Dvs. kommer ett bra förslag in så bokar jag det och tävlingen går över i moment 2.
Detta för att de som eventuellt sitter och filar på ett förslag när jag har bokat ska kunna vinna något.

Jag svarar alla eventuella frågor i denna tråd.

Trådar med info:
http://www.businessclass.se/star-al...es-airways-dividend-miles-bonusresa-trad.html
http://www.businessclass.se/sas-eur...-i-first-class-med-star-alliance-i-asien.html
 
Last edited:

jumbooze

Medlem
ebern,
Tack för ditt förslag, jag har faktiskt hittat en resa utifrån ditt bidrag :D

Skickar ett mail med koden för United senare idag.
 
Toppen