Senaste nytt

Åre Östersund flygplats har fått uppfräschad avgångshall

Jacob

Medlem
Under torsdagen invigdes den nya och uppfräschade avgångshallen på Åre Östersunds flygplats som utformats efter ledorden "Hållbarhet och Design" med ett fokus på att återanvända material och främja den kreativitet som finns i regionen.

Exempelvis har ny belysning och nya specialdesignade möbler har tagits fram i ett unikt samarbete mellan friluftsföretaget Klättermusen och möbeldesignern Green Furniture. De vävda stolar och soffor som nu finns i avgångshallen är faktiskt tillverkade av gamla kläder som utslitna jackor, istället för att kastas har de kunnat återanvändas som spilltyger till färgglada designmöbler. Ett koncept som både främjar miljön och skapar en färgglad atmosfär på flygplatsen.

ahr0oqrnxy52ezxmx6vi.jpg
Foto: Peak Innovation
 

Henke__N

Medlem
Oerhört obekväma stolar dock, med ståltråd som skär in i rygg och bak. Färgglatt är det ju i alla fall, och ser trevligt ut!
 

Lonelyflyer

Medlem
Ja åkte förra helgen och blev mest ställd att det såg så annorlunda ut
kul initiativ med färger och lite nytt
däremot sätter jah mig alltid borta vid gate 3 där det sällan är folk, och dessutom används den gaten i princip jämt ändå
 

Palazzi

Medlem
Kul! Hade missat denna nyhet...

Jag valde faktiskt mellan flyg/tåg/bil när jag ska åka till Åre imorgon. Det var ju givetvis påskpriser, så det fick "tyvärr" bli bilen.
 
Toppen