Senaste nytt

Priority Club blir IHG® Rewards Club

Homer

Medlem
Några förändringar förrutom namnet:
- Free Internet globally
- Reward nights count towards elite status
- Roll over nights to next year
- Fast track to elite (detta är ju mycket intressant eftersom det från 1a januari är betydligt mycket svårare att få status,
att det blir färre med status borde också leda till att övriga eliteförmåner, t.ex uppgraderingar, blir bättre.

Priority Club Rewards is now IHG Rewards Club | IHG

1363980818815.jpg
 

FF#1

Medlem
Ska bli intressant att se hur det blir. Att reward nätter räknas måste vara ett rätt unikt drag?

Första gången jag hade guldstatus på PC var när jag var på en tjänsteresa och bokade rum åt mina 3 kollegor, ingen av dem var intresserade av några poäng så jag fick deras för några nätter i Toronto... :)
 

Homer

Medlem
Men om det finns ett fast track är det väl knappast "svårare" att få elite status? :)

Det behövs väldigt lite för att det ska bli svårare än det var före 1/1.

Ska bli intressant att se hur det blir. Att reward nätter räknas måste vara ett rätt unikt drag?

Första gången jag hade guldstatus på PC var när jag var på en tjänsteresa och bokade rum åt mina 3 kollegor, ingen av dem var intresserade av några poäng så jag fick deras för några nätter i Toronto... :)

Marriott har väl samma regel?
 

Magino

Medlem
Ser ut att vara några trevliga förändringar. Sen kan man ju hoppas att de även inför att de med status även får sina förmåner på reward stays. Som de hade förr var ju riktigt löjligt.
 

Homer

Medlem
Officiellt uttalande:


1) Free Wifi: We are in the process of building guidelines & standards that all hotels will adhere to. We're doing this to create as consistent of an experience as possible across all of our hotels around the globe. I'm not sure what the minimum speed/bandwidth will be, but hotels will not arbitrarily be choosing what level of wifi they provide. I also wanted to note that wifi access will be granted to members for the entirety of their time in the hotel (no 1-hour vouchers, etc)!

2) Fast Track Elite Status:
Gold Elite status = stay 15 qualifying nights or earn 20,000 qualifying points OR you can stay a combination of 10 qualifying nights at 3 different IHG brands.

Platinum Elite status = stay 50 qualifying nights or earn 60,000 qualifying points OR you can stay a combination of 40 qualifying nights at 4* different IHG brands.

In July, when we officially launch IHG Rewards Club, we'll update your account management display to have your "brand count" along with the nights and points required to earn Elite status. * Why the asterisk? Because you'll only need 40 qualifying nights and 3 IHG brands if you live in Asia-Pacific or Oceania.

3) Point Breaks: Last, but certainly not least...point breaks isn't going anywhere, any time soon

FlyerTalk Forums - View Single Post - IHG Rewards Club - Discussion / Information about new Priority Club
 

perhall

Medlem
Har en massa IHG Rewards Club points som går ut i augusti... efter 24 månader, trodde jag. Men de är ju som Delta-poängen, unexpirable (inexpirable?)!
 
Nu är det IHG Rewards Club för mig!
Någon mer är jag som fått "IHG Rewards Club - PLTG - 2014" som recent activity?
Skall enligt uppgift (IHG forumen) innebära att jag fått Platinum förlängt över hela nästa år (trots att jag inte nått upp till kraven ännu).
Tack för den IHG!
 
Toppen