Senaste nytt

Tier points kalkyl för resa till Australien

agehall

Medlem
BA är, om jag kan räkna, lite fula och ger mindre TP om man flyger till Australien "direkt" än vad de två flighterna (dvs LHR-SIN och SIN-SYD) skulle ge.

Vad krävs för att gå runt detta och få TP för båda sträckorna..?
 

khybner

Medlem
BA är, om jag kan räkna, lite fula och ger mindre TP om man flyger till Australien "direkt" än vad de två flighterna (dvs LHR-SIN och SIN-SYD) skulle ge.

Vad krävs för att gå runt detta och få TP för båda sträckorna..?

Du måste boka som separata flyg (går att göra på BA's hemsida) men det innebär att du inte kan åka samma flyg hela vägen eftersom MCT i SIN är 2tim och BA15 bara har 1.45 tim stopp där.

Ditt bästa alternativ nu när QF inte längre ger lika många Avios är BA11 LHR-SIN och sedan BA15 SIN-SYD.

Blir dock problem på hemvägen om du inte vill göra en övernattning.
 

Senator

Moderator
Man kan boka BA15/16 hela vägen. Det går också att boka BA11 till BA15 (4t i SIN) och BA16 till BA12 (1:10t i SIN). Går att boka på BA.com
 

khybner

Medlem
Ok, så det räcker med att inte ha samma flightnr hela vägen?

Du kan ha samma flygnummer hela vägen men för att få de extra TP du vill så måste LHR-SIN och SIN-SYD vara två leg och det går inte med samma flygnummer eftersom du inte uppfyller MCT i SIN.

Du kan komma runt det genom att antingen ta en övernattning i SIN eller göra två bokningar men det sistnämnda kommer att kosta en del extra.
 

Senator

Moderator
jag missuppfattade frågan och kopplade till MCO kommentaren. Det går kanske att boka det som multi-segment på BA.com. Kombinationen BA11/15 och BA16/12 finns på BA.com som ett alternativ. Det är bara resan ner som är bekymmersam med längre byte i SIN. Om du jagar TPs så är kanske extra 2t väntande ok för 60 TP extra per väg :)
 

Senator

Moderator
khybner, jag gillar inte välkomna nya medlemmar med att säga att dom har fel:

BA ut.JPG

Detta var utresan och hemresan ser ut så här:

BA hem.JPG

Så övernattning i SIN behövs inte alls...
 
Toppen