Senaste nytt

Norwegian lanserar uthyrning av film och tv-program ombord

Jacob

Medlem
Norwegian lanserar som första flygbolag i Europa möjligheten att hyra filmer och TV-program ombord. Tjänsten kommer erbjudas på 60 flygplan som har internet installerat och programmen visas direkt på passagerarens läsplatta, smartphone eller bärbara dator. Utbudet inkluderar 40 filmer och 130 TV-program.

Tjänsten kostar 7 euro för hyra av en film eller 7 euro för fri tillgång till alla TV-program under 24 timmar. Alla filmer och TV-program streamas via ett separat nätverk i flygplanet vilket gör att tjänsten inte påverkar internethastigheten ombord. Betalning görs via bank- eller kreditkort.
 

pep

Medlem
Man kan mene meget om Norwegian. En ting er imponerende: de har et "drive", er meget innovative, kreative og reagerer hurtigt på markedskræfter, muligher, trends, og interesser. Men deres LCC concept er efterhånden så avanceret at priserne nærmer sig stærkt dem for andre luftfartselskaber...
 

Flygarn

Medlem
Jag föredrar många gånger att flyga med JetBlue i USA för att de har liknande tjänst med internet och TV. Bra jobbat Norwegian!
 

agehall

Medlem
Jag måste säga att jag gillar detta. Om man nu flyger med Norwegian för att man tycker de är billiga, så har man säkert inget emot att betala lite extra för IFE. Att man kan streama till sin egen utrustning ser jag bara som ett plus - då slipper man problem med trasiga fjärrkontroller eller skärmar.
 

emiland

Medlem
Verkar som att utvecklingen av paddor är ett fenomen som gått Norwegian helt förbi. Satt själv på PEK-CPH för någon vecka sedan och kunde inte titta på skärmen i SAS C klass. Kvaliteten var helt enkelt för dålig. Så fram med paddan och du kan lätt sysselsätta dig med 2 filmer där både bildkvalitet och ljud är helt överlägset. I den marknaden tycker alltså ett flygbolag att det är en tjänst man ska börja ta betalt för.
 
Toppen