Senaste nytt

Scandic lanserar ny hår- och hudvårdsserie tillsammans med FACE Stockholm

Jacob

Medlem
Scandic utökar samarbetet med FACE Stockholm och lanserar en egen hår- och hudvårdsserie som kommer finnas på Scandics samtliga 156 hotell. Totalt 30.000 hotellrum kommer få schampo, duschtvål och handtvål och Superior Extra-rummen kommer dessutom få balsam och hudlotion.

Bakom satsningen ligger en undersökning som Scandic gjort tillsammans med YouGov om vad kvinnor och män anser vara viktigt under en hotellupplevelse. Framförallt många kvinnor börjar med att spana in badrummet när de kommer in på sitt på hotellrum och anser att kvalitativa badrumsprodukter förhöjer upplevelsen då det innebär att de kan göra sin egen necessär lättare inför resan.

Resultatet visade även följande kundbeteenden:

-Kvinnorna tittar på badrummet det första de gör när de kommer till ett hotellrum. Männen tittar på sängen i första hand, men även utsikten i större utsträckning än kvinnorna.

-Kvinnor saknar hår- och hudvårdsprodukter i badrummet i större utsträckning än män. De använder vanligtvis inte den tvål, schampo och kroppslotion som eventuellt finns, utan tar med sig eget.

-70% av kvinnorna som bor på hotell tycker att det skulle underlätta packningen om de visste att det fanns produkter av bra kvalitet på badrummet.

(Källa: Scandic pressrelease)
 

Johannes

Medlem
Detta är väl ingen nyhet, de har länge haft Face produkter i extra rummen, men det är klart en uppdatering from lux grejjerna idag, blir väl fortfarande på storpack dock. Men jag tror inte de kommer att få kvinnor att använda produkterna, de vill ha sina grejjer, märken etc... Jag använder sällan hotellens produkter oavsett vad, förutom till handtvätt.
 
Precis som nämnts har Scandic (den hotellkedja jag jobbar på) Face produkter i Superior extra rummen. Nu kommer även standard och superior rummen få FACE i badrummen. Riktigt roligt tycker jag. Och tack vare Scandics miljöarbete kommer självklart dessa vara i större förpackningar. D v s inga småförpakningar. Scandic var f ö den första hotellkedjan i Sverige att avskaffa engångsförpackningarna i badrummen.
 

Johannes

Medlem
Precis som nämnts har Scandic (den hotellkedja jag jobbar på) Face produkter i Superior extra rummen. Nu kommer även standard och superior rummen få FACE i badrummen. Riktigt roligt tycker jag. Och tack vare Scandics miljöarbete kommer självklart dessa vara i större förpackningar. D v s inga småförpakningar. Scandic var f ö den första hotellkedjan i Sverige att avskaffa engångsförpackningarna i badrummen.

Är lite kluven till detta med stora förpackningar, var det inte någon kedja som slutade med detta pga hygienskäl? Betvivlar att miljövinsten är så stor jämfört med den ekonomiska, hade tyckt det varit bäst för miljön och gästen att man fick hämta småflaskor av duschkräm och schampo i receptionen och att man har sensorstyrd tvålpump vid handfaten.i. Nu har Scandic slått så hårt på reklamtrumman att de slutade med småflaskor att detta inte kommer hända.
 

sembl

Medlem
Äntligen! med Lux så luktade man bensin/decinfektionsmedel och gjorde att jag alltid hade med mig småflaskor från Hilton istället.
 

Valley

Medlem
Äntligen 2! Men skall det verkligen behövas en undersökning för att komma fram till detta. Kör själv alltid med småflaskor från div olika hotell i bagaget.
 
Toppen