Senaste nytt

Ny flyglinje Karlstad - London

Valley

Medlem
Tanken är god, om man skall till England. Fast jag hade ju hoppats på annan flygplats. Som det är nu fungerar det väl enbart om man skall till just London.

Nordic Air Sweden skall med Estonian Air som operatör driva den nya Londonlinjen
Flygtorget » Flygnyheter » Flygnyheter » Air Sweden börjar flyga Karlstad - London

Frågan är bara hur länge det kommer vara. NAS har inte precis gjort sig kända som något som är värt att hålla i handen. Senast för någon vecka sedan........
Oklarheter kring Nordic Air Sweden:
 

Jacob

Medlem
Och tidtabellen.

Trafikeras torsdagar och söndagar.

Avgång Karlstad: 09:20
Ankomst London Stansted:10:15

Avgång London Stansted:15:10
Ankomst Karlstad: 18:05
 

Jacob

Medlem
Billigaste biljetten verkar kallas Basic och kostar 1485 kr enkel resa, så drygt 3000 kr tur och retur.

Flygningarna finns ännu inte upplagda i de stora bokningssystemen utan bokas via Air Swedens webbsida.
 

Valley

Medlem
Dyrt och dyrt kan diskuteras.
Man slipper ta sig till ARN / OSL / mm för att komma dit.

Tragiska är att man ser ännu ett exempel på att KSD inte bryr sig om affärsresenärer.
 

Johannes

Medlem
Dyrt och dyrt kan diskuteras.
Man slipper ta sig till ARN / OSL / mm för att komma dit.

Tragiska är att man ser ännu ett exempel på att KSD inte bryr sig om affärsresenärer.

Ja, men det är ändå dyrt för att vara ett frånpris, men visst är det tråkigt, jag har flygit mycket från KSD i mina dagar, hade turen gått till LHR hade priset varit motiverat, nu är det 1000 kr för dyrt, tycker syrran min som bor på Hammarö, det blir att ta bilen till Rygge för London turen igen, när de 4 st, åkte till London senaste betalade de ca 4000 kr totalt, direktturen blir ca 9000 dyrare det är det inte värt för 2 timmar lite drygt i bilen.
 

Valley

Medlem
Rygge ? då blir det väl R A:(

Sist till LHR fick jag med BA / SAS-kombination ge 1.300 / person då från ARN
 

Johannes

Medlem
Ja klart att det blir Ryanair, N A S flyger också till STN så det är det vi får jämföra med. Vet dock inte vilken service som ingår...
 

erc

Medlem
Har enormt svårt att se hur linjen kan vara konkurrenskraftig. Glesa avgångar. Stansted. Från 3000 per t/r-biljett. Konkurrensen från etablerade bolag med linjer mellan GOT och LHR samt OSL och LHR lär vara övermäktig. Halva priset. Dagliga avgångar.

Trots att jag har KSD på ett stenkasts avstånd är rutten komplett ointressant.

Sätter en slant på att det aldrig kommer stå något Estonian Air-plan på flygplatsen i KSD.
 

Jacob

Medlem
Billigaste biljetten verkar kallas Basic och kostar 1485 kr enkel resa, så drygt 3000 kr tur och retur.
Kanske ska tillägga att det var billigaste priset jag hittade veckan efter påsk, jag har inte gjort någon djupanalys av prisbilden. Kanske finns billigare andra veckor...
 
Toppen