zanga
Medlem
Kära BC:are,
För att göra en lång historia kort: Jag köpte en bokning för 2 personer via SAS hemsida, köpet avbröts inom ca. 30 minuter samma dag och jag fick cancellation confirmation direkt på mailen.
1 vecka senare, ca 7 bankdagar senare går jag in och kollar mina kreditkortstransaktioner (av slump by the way) och ser att jag blivit refundad för lite mindre än halva kostnaden ( = 1 person minus serviceavgift ).
Eter mycket om och men har jag ringt sas, vid rätt tillfälle (dvs. när det är fullmåne och alla planeter radas upp perfekt för att deras återbetalningsmänniskor skall vara på jobbet, även mindre känt som 9-16 CET på vardagar) så har dom notifierat sitt kontor i Zürich som blivit tillsagda att återbetala mig på rätt sätt.
För detta har jag blivit erbjuden 50 EUR i voucher.
Problemet är bara att om jag inte hade märkt något i detaljerna för mitt kort, vilket är lätt hänt + ringt SAS, förklarat och tjötat osv. så hade det kostat mig 5500SEK för person nummer 2 - utan att jag ens visste om det eller fått något för det.
Jag kan acceptera sena flyg, tom. tagen mittenstol, icke-fungerande IFE ibland osv. - men när vi pratar direkt hantering av pengar skall det fan fungera.
Jag tycker att dom kan behålla sin €50 voucher om jag skall uttrycka mig väldigt milt.
Vad tycker ni? Är jag för sur och tror jag är för speciellt utsatt?
Mvh,
Zanga
För att göra en lång historia kort: Jag köpte en bokning för 2 personer via SAS hemsida, köpet avbröts inom ca. 30 minuter samma dag och jag fick cancellation confirmation direkt på mailen.
1 vecka senare, ca 7 bankdagar senare går jag in och kollar mina kreditkortstransaktioner (av slump by the way) och ser att jag blivit refundad för lite mindre än halva kostnaden ( = 1 person minus serviceavgift ).
Eter mycket om och men har jag ringt sas, vid rätt tillfälle (dvs. när det är fullmåne och alla planeter radas upp perfekt för att deras återbetalningsmänniskor skall vara på jobbet, även mindre känt som 9-16 CET på vardagar) så har dom notifierat sitt kontor i Zürich som blivit tillsagda att återbetala mig på rätt sätt.
För detta har jag blivit erbjuden 50 EUR i voucher.
Problemet är bara att om jag inte hade märkt något i detaljerna för mitt kort, vilket är lätt hänt + ringt SAS, förklarat och tjötat osv. så hade det kostat mig 5500SEK för person nummer 2 - utan att jag ens visste om det eller fått något för det.
Jag kan acceptera sena flyg, tom. tagen mittenstol, icke-fungerande IFE ibland osv. - men när vi pratar direkt hantering av pengar skall det fan fungera.
Jag tycker att dom kan behålla sin €50 voucher om jag skall uttrycka mig väldigt milt.
Vad tycker ni? Är jag för sur och tror jag är för speciellt utsatt?
Mvh,
Zanga
Last edited: