Senaste nytt

Access med familjen i Turkish Airlines lounge i Istanbul?

Xavi11

Medlem
Håller på att snickra ihop en resa till Dubai med familjen och det finns en uppsjö utav alternativ men är självklart sugen på lite poäng med Star Alliance om möjligt. Turkish har bra priser med mellanlandning i Istanbul - det jag funderar på är om jag kommer in i loungen i Istanbul med familjen (2 vuxna + 2 barn). Jag har Eurobonus guld men ej medlem i miles&smiles. Ökar mina chanser om jag försöker statusmatcha?
 

Alx

Medlem
Egentligen får du bara ta in en gäst. Men vi har som familj så gott som aldrig stoppats från att få komma in i loungen under de åren bara en av oss hade *G

Jag förstår inte hur en statusmatchning skulle göra någon skillnad? Ska man hårddra reglerna får ju fortfarande bara du och en gäst tillträde... Eller har Turkish någon familjeregler liknande SAS för egna medlemmar?
 

Alx

Medlem
Turkish släpper in hela familjen med Miles& Smiles men inte med EBG. Har testat båda alternativen.

Aha, där kom svaret! :)

Vi har dock flera gånger släppts in 2 vuxna och 1 barn i TK lounge när bara en av oss var EBG. Men senast vi bara hade ett statuskort var förvisso för två år sedan så det kan ju ha ändrats.
 
Toppen