Senaste nytt

Annan summa på kvittot än vad man har betalat för flygbiljetten, erfarenheter?

Dr. Miles

Expert
När man köper flygbiljett i Japan, kan man ibland få ett kvitto där det står helt annan summa än vad man har betalat.
Jag bokade en flygbiljett för Tokyo- Bangkok med China Airlines i Business class åt min släkt nyligen.

Riktiga summan min släkt har betalat är 92.340 JPY (ca 6.400 SEK) inkl. skatter men på kvittot står det så här.

Screenshot20130325_2.jpg

567.000 JPY = ca 39.000 SEK inkl. skatter för Business class mellan Tokyo och Bangkok. :eek:

Har ni liknande erfarenheter?
 

Jonas C

Medlem
Bokade en resa med SWISS via resebyrå. Betalade 1730kr, men på bekräftelsen från SWISS hemsida stod det 1840kr. Kan förvisso ha varit då priset på SWISS avsåg boknings och transaktionsavgifter.
 

Alx

Medlem
Lustigt. det har jag nog aldrig råkat ut för. Du kanske skulle försöka att få en "refund" och boka en ny biljett?! ;)
 

Alx

Medlem
Tyvärr står det ju klart och tydligt att den inte är refundable... Men för 39.000:- borde den ju åtminstonde vara det!! :)
 

jumbooze

Medlem
hahaha,
jag har faktiskt varit inne på ett Air China-kontor i Guangzhou där man inte talade ett ord engelska.
De hade inga problem att boka om min NONRFND för det (enligt va de sa) höga priset av 350 Yuan.
 

Valley

Medlem
Någonstans i bakhuvudet vet jag att jag varit med om liknande. Gäller bara komma på när det var.

Om jag inte misstar mig berodde det på bokförings- och redovisningstekniska orsaker i den högre skolan.
Att man på ena biljetten angav ett bruttopris och på det man betalade någon form av rabatterat nettopris.
 

NyfikenGrau

Medlem
Oj, såna här kvitton skulle vara drömmen att få på avdragsgilla jobbresor, betalningsmetod Cash också, kan inte bli bättre ;)
 
Toppen