Senaste nytt

Använda avios på Eurostar

Dr. Miles

Expert
Kanske andra (Homer?) visste redan men jag visste inte att man kunde boka bonusresa på Eurostar med avios.

Spend Avios | Eurostar™ to Paris and beyond | Avios

London - Paris/Bryssel/Lille tur och retur för från 9.000 avios är kanske inte världens bästa deal men det är i alla fall bra att veta att möjligheten finns.

Screenshot20130213_3.jpg
Screenshot20130213_4.jpg
 
Last edited:

Concorde

Founding Member
Har rest på Eurostar ett par gånger och jag måste säga att det är ett högst trevligt sätt att ta sig ner till kontinenten från London. Speciellt nu när Pancras är klart.

Nice find AHO, lär använda detta.
 

Palazzi

Medlem
Bra tips!

Om du ska längre är det dock mer lönsamt att betala:
Jag kan informera om att alla biljetter i kombination Eurostar + DB kostar fr 109€ (i 1:a klass), oavsett sträckning. Du kan t.o.m ta dig hela vägen till Salzburg för detta pris.
 

Swisser

Medlem
Intressant!

Såg att de även har tågresor till Disneyland Resort Paris för endast 3,000 Avios + GBP 50 (option 3) för vuxna och 1,500 Avios + GBP 40 för barn T/R.

Synd att de inte verkar ha enkelresor - skulle vara bra om man bokar enkelbiljetter eller open jaw med flyg till LON.
 

Homer

Medlem
Kanske andra (Homer?) visste redan men jag visste inte att man kunde boka bonusresa på Eurostar med avios.

Det är säkert liten chans att det händer något, men man bör vara medveten om vad det står i reglerna

G.2.1
In order to make a booking on our website you must have a residential address in the United Kingdom. In addition, any flight we book for you must originate in the United Kingdom.
Where we find that this is not the case we reserve the right to cancel your booking and charge you for any cancellation charges we incur as a result.


Avios terms and conditions | Get the most from our rewards | Avios
 

Dr. Miles

Expert
Mellan 2013-DEC-20 och 2014-APR-05 kör Eurostar Ski train till franska alperna.

Ski Train to the French Alps - Trains to France - Eurostar | Eurostar
Eurostar skrev:
From 20 December 2013 to 12 April 2014 you can hop on the Eurostar ski train at St Pancras International or Ashford International and be whisked direct to the French Alps at 186mph giving you great access to top ski resorts such Courchevel, La Plagne, Tignes, Meribel and Les Arcs, all a short coach ride from the train station.

Det går också att använda avios på detta också.

Screenshot20140206_2.png
 
Toppen