Senaste nytt

Shangri-La och Golden Circle

Jag har fastnat för Shangri-La kedjan och har gått med i Golden Circle programmet.

Bodde i Bangkok inatt, två nätter i Singapore väntar och om en vecka bor jag på Shangri-La i Sydney. Har tidigare bott på Kuala Lumpur hotellet.

Startar en tråd för Shangri-La relaterade frågor och hotellkommentarer!
 
Jag älskar när Concierge kontaktar mig för att göra mitt boende mer personligt, dom bygger en profil med preferenser som sedan kommer tillämpas vartän man bor. Exempel på frågor:

Take a break (Bed preference): King () Twin ()

Rest your head (Pillow preferences): Contour () Foam () Bolster () Buckwheat ()

Stimulate your mind (Newspaper preferences): International Herald Tribune () Asian Wall Street () USA Today () The Straits Times () South China Morning Post () Lianhe Zaobao () Other (subject to additional charges) ()

Inspire your atmosphere (Floral preferences):
Local - Orchids
Romantic - Roses
Exotic - Ginger / Heliconia Others (subject to availability)
( ) ( ) ( ) ( )

Quench your thirst:
If you have any beverage preferences apart from the standard mini-bar set up, please let us know: _______________________________________________________________________________________________________

Allergy:_______________________________________________________________________________________________

Dietary requirements:__________________________________________________________________________________

We look forward to seeing you soon!
 

GE90

Medlem
Shangri-La är mycket trevligt, bodde på Makati Shangri-La i Manila förra november, ingen status eller ens medlem i Golden Circle, vips uppgradering direkt till Club floor och hälsning vid namn varje gång man stiger in genom lounge dörren!
Jag och min kollega kommer in efter en sen kväll och går upp till loungen för att kolla om den är öppen, jovisst men allt bortplockat. Vi frågar om det finns möjighet till lite rödvin, och direkt öppnas en ny flaska och varsågoda, enjoy it sir!
Mycket imponerad av detta. Skrev naturligtvis in mej i Golden Circle och nästa visit är redan bokad om några veckor!

Som HH diamond har jag aldrig upplevt samma bemötande trots många asien vistelser.
 

Senator

Moderator
Jag har bott totalt 20 nätter på Shangri-La Putrajava utanför KL. Väldigt bra och personlig service
 

ACervin

Medlem
Shangri-La är alla tiders. Har provat Singapore och Sydney. I Sydney måste du ta en Mojito i deras roof top bar!
 

Jacob

Medlem
Shangri-La är min absoluta favoritkedja. Har testat fyra av deras hotell så här långt och älskar konceptet. Helt optimal nivå på standard, faciliteter och bemötande. Lyxigt och genomgående bra service men med ett visst mått av diskretion som passar mig utmärkt.
 

Homer

Medlem
Jahaja, det här låter ju bra, men nu till det viktiga - hur får man ett Diamantkort utan att
bo på något hotell och utan att det kostar något :p
 
Toppen