Senaste nytt

New York - hjälp mig välja mellan två hotell

JacobGBG

Medlem
Aaargh, detta community behöver en "allmänt" tråd för varje underforum. Var lite tveksam över att göra det här till en egen tråd, men here goes!

Finns det mot förmodan någon på forumet som bott på Andaz Wall Street i NYC?

Jag har en bokning där samt en på Renaissance 57 för samma kvällar (avbokningsbara) och kan inte bestämma mig vilket hotell jag ska hålla mig till till på.

Andaz Wall Street
($217/natt)
+Toppbetyg på Tripadvisor
+Väldigt modernt
+Stora rum (för New York, 345 sq ft)
-Flyertalks Hyatträvar anser att det gått ned sig nyligen och att den höga Tripadvisor-ratingen är oförtjänt
-Ligger som sagt på Wall Street vilket inte är den bästa plats ur turistperpektiv.
+/-Urpräglat businesshotell

Renaissance 57
($282/natt)
+Marriott Rewards Gold Elite (dvs lounge access, rumsuppgradering, frukost - dock ej poäng pga bokning genom 3:e part).
+Har bott där innan (också som Gold) och var mycket nöjd.
+Bra läge med gångavstånd till Central Park
-Min övriga vistelse i staden kommer att vara på The Algonquin 5 nätter vilket är "bara" 13 gator söderut.
-Grundrummen är små (20m²) mifall jag inte skulle få en Gold uppgradering.
+/-Boutiquehotell

Priset på Andaz är som sagt superbt, men för två personer som ska ha frukost, och kanske en kvälls-snack och drink så jämnar loungetillgången på Ren 57 ut det.
 

JacobGBG

Medlem
Nix! Det var en rate som inte uppfyllde kraven (3 dagars cancellation för full refund). Den ligger dock fortfarande nära $120 under Marriotts eget pris så det känns som poängen inte kunde väga upp det.
 

Skyraider

Medlem
Andaz Wall Street är mycket bra. För det priset är det ett givet val om det inte spelar roll var det ligger
 

Viking75

Medlem
Andaz är hur bra som helst. Trevligare personal får du leta efter, snyggt och rent. Ett kanon hotell.
Läget är bra ! försök få utsikt mot museet.

Sorry missade att du tittade på Wall street. Där har jag ingen erfarenhet.
 

JacobGBG

Medlem
Andaz är hur bra som helst. Trevligare personal får du leta efter, snyggt och rent. Ett kanon hotell.
Läget är bra ! försök få utsikt mot museet.

Sorry missade att du tittade på Wall street. Där har jag ingen erfarenhet.

Du tänker på Andaz 5th Avenue? Hade det vart det hotellet så hade jag utan tvekan slagit till.
 
Toppen