Senaste nytt

Otillgängligt att flyga till Bratislava från Stockholm

helgonet

Medlem
Har någon erfarenhet av resor till Bratislava från Stockholm? Kan det möjligen vara den mest otillgängliga destination i Europa med flyg från Stockholm? För jag hittar inte någon resa under 15h, de flesta omkring 20h.

Jag kommer att behöva resa dit för ett tredagarsmöte med utresa eftermiddag tisdag 23 och hemresa fredag 26.

Någon som har tips på bästa sättet att ta sig dit och hem? Buss/tåg via Wien kanske? Någon som provat det?
 

Jacob

Medlem
Det går ju buss från centrala Bratislava direkt till Wiens flygplats som bara ligger några få mil bort.

Men jag har faktiskt flugit från Bratislavas flygplats och testat deras lilla lounge som heter "ABC Business lounge". Finns (eller åtminstone fanns) direktflyg från Bratislava till München med Lufthansa.
 

Alf

Medlem
Buss från Wien flygplats tycker jag har varit enklast och sedan taxi tillbaka. Taxi var relativt billigt från Bratislava.
 

Jacob

Medlem
Norwegian verkar flyga Köpenhamn-Bratislava.

Czech Airlines flög Bratislava-Prag under flera år men även denna linje verkar vara borta.

Men som sagt, närheten till Wien Schwechat gör inte detta till något stort problem. Det är ungefär 6 mil att åka, inte mycket längre än att åka från en söderförort i Stockholm till Arlanda. Numera är det väl inte heller någon passkontroll då både Österrike och Slovakien är med i EU och Schengen.
 

nemme

Medlem
Det är bättre att flyga till Wien. Kostar ca 60€ med taxi och tar ca 40 minuter in till centrala Bratislava från Wiens flygplats. Tar du bussen så tar det lite mer än en timme och kostar under 10€.
 

helgonet

Medlem
Tack för alla svar!

Jag tror det blir att åka till Wien och ta buss/taxi därifrån som flera föreslagit, det känns smidigast för de dagar jag åker.
 
Toppen