Senaste nytt

Det är trångt på New York JFK Terminal 7!

Concorde

Founding Member
1990805.jpg


Photos: - Aircraft Pictures | Airliners.net


:eek:
 

Singapore

Medlem
Hahah. Var dina initiala tankar trångt och det här måste jag göra en tråd på BC.se om ? ;)




Vicce, british-airways-747-2.jpg
 
Last edited:

jth

Medlem
Flög från JFK T7 nu i somras och det var en ganska rolig syn med 6-7 BA-kärror stående på rad i solnedgången. Dessutom stod BA002 till LCY inne på plattan, såg ganska roligt ut med en "pluttig" 737:a bland alla 747 och 777or!
 

JonW

Medlem
Det absolut roligaste jag sett på en flygplats var när jag skulle flyga AMS-LUX, i en liten kråka med typ båtsäten. Tror det var en gammal Fairchild.
Vi har taxat en stund på en mindre bana när jag vid sidan av oss får se hela 4 av KLM:s 747or som taxar i tät följd på en större bana.
Redan det var en mäktig syn. Men döm om min förvåning när de två sista giganterna plötsligt stannar för att vackert släppa in den lilla kråkan som sen får åka mitt i en galen sandwich hela vägen ut på rullbanan.
Det är i såna lägen man hoppas att de har koll på intervallerna ur turbulenssynpunkt...
 

Concorde

Founding Member
Flög från JFK T7 nu i somras och det var en ganska rolig syn med 6-7 BA-kärror stående på rad i solnedgången. Dessutom stod BA002 till LCY inne på plattan, såg ganska roligt ut med en "pluttig" 737:a bland alla 747 och 777or!

A318!

En BA pilot som flyger 747, lite bekant, beklagar sig över parkering på JFK T7 ofta.
 
Toppen