Senaste nytt

Hotell i London i augusti - Club Carlson eller Hilton

drW

Medlem
Ska åka med hustrun på helgresa till London, givetvis i BA CE tack för tipset business.se, men har lite svårt att välja hotell i centrala London. Är CC guld och Hhonors guld och föredrar därför något hotell i de kedjorna.
Har tittat lite på Waldorf, Corthouse, Trafalgar och Plaza Westminster Bridge. Lite för många att välja på och för liten erfarenhet.
Tar tacksamt emot tips!
 

Luft

Medlem
Med tanke på att du är CC guld så skulle jag försöka utnyttja 2-4-1 eller 4-4-2. Jag har hört rätt mycket bra om Plaza Westminster Bridge, även om jag själv aldrig bott där.
 

maba

Medlem
Vi bodde på Hilton Tower Bridge i slutet på förra månaden vilket visade sig vara en trevlig upplevelse. Då jag också är Hhonors guld så blev vi uppgraderade redan dagen innan vi checkade in (såg det på min sida) dessutom fick vi tillgång till Club loungen samt frukost i loungen eller i stora matsalen. Personalen på detta hotell var även de helt fantastiska.

Läget på hotellet var väldigt trevligt med några minuters promenad från tunnelbanan och ännu kortare promenad till Themsen och det gamla krigsfartyget Belfast som ligger förankrat där. Du har dessutom en väldigt bra Tesco supermarket ca 30 sekunders promenad från hotellet ifall du skulle behöva handla något.

Jag kan absolut rekommendera denna pärla till hotell (som jag fick tipsw om här på BC) :rolleyes:
 

kristerj

Medlem
Jag har bott på Plaza Westminster Bridge och det var mycket bra. Om du vill vara på kort gångavstånd till Big Ben, Westminister Abbey, Parliament, London Eye etc så kan jag rekommendera detta. Har du lounge access (kan köpas för ca £40 om det inte ingår i rummet) så kan du äta och dricka med magnifik utsikt över Big Ben o Westminister Bridge. Personalen var väldigt trevlig. Kanske svårt att hitta 2-4-1, men om du kollar regelbundet kan du ha tur.
 

sembl

Medlem
Vi bodde på Hilton Tower Bridge i slutet på förra månaden vilket visade sig vara en trevlig upplevelse. Då jag också är Hhonors guld så blev vi uppgraderade redan dagen innan vi checkade in (såg det på min sida) dessutom fick vi tillgång till Club loungen samt frukost i loungen eller i stora matsalen. Personalen på detta hotell var även de helt fantastiska.

Läget på hotellet var väldigt trevligt med några minuters promenad från tunnelbanan och ännu kortare promenad till Themsen och det gamla krigsfartyget Belfast som ligger förankrat där. Du har dessutom en väldigt bra Tesco supermarket ca 30 sekunders promenad från hotellet ifall du skulle behöva handla något.

Jag kan absolut rekommendera denna pärla till hotell (som jag fick tipsw om här på BC) :rolleyes:

Klart ett av mina favorithotell som har koll på mig. Terrassen är toppen och sippra bubbel på och stora matsalens frukost är riktigt bra. Loungen med små mysiga bord och trevlig bordservering.
 

Palazzi

Medlem
Hilton Park Lane utan att tveka... Sen kommer ju priset in som en faktor också, och då kanske det finns mer prisvärda alternativ (iaf den tiden på året). Har dålig koll på alternativen (det finns ju mååånga).. OM inte priset på "Park Lane" skrämmer så välj det :). Frukostbuffén som ingår med ditt statuskort + utsikten gör det svårslaget.

PS. I ekvationen räknar jag bort de riktiga lyxalternativen för +5.000kr/natt.
 

drW

Medlem
Tack för alla tips. För det vi tänkt göra ligger Waldorf Hilton bra till. Lite förvånad över priset. Varför är det så pass lågt pris jämfört tex med Park lane. Ska man ana ugglor i mossen?
 

Jocke08

Medlem
Tack för alla tips. För det vi tänkt göra ligger Waldorf Hilton bra till. Lite förvånad över priset. Varför är det så pass lågt pris jämfört tex med Park lane. Ska man ana ugglor i mossen?

Bodde på Waldorf Hilton för ett par år sedan. Uppskattde verkligen läget. Vissa miljöer på hotellet var rätt slitna, så även rummet, och jag som gillar en skön hotelllobby med ett skönt "buzz" från bar och liknande saknade detta här. Trevlig personal och god frukost dock. Rikligt med färska jordgubbar och mousserande-cocktail serverades kommer jag ihåg. Dock som sagt ett antal år sedan nu...
 

Luft

Medlem
Ytterligare ett tips är faktiskt att använda sig av lastminute.co.uk och boka något av deras Top Secret hotels. Sist jag var i London, i mitten av februari var mitt vanliga hotell i London, Four Seasons at Park Lane, otroligt dyrt till följd av London Fashion Week. Jag letade därför efter ett annat alternativ och bokade ett Top Secret hotel på lastminute.co.uk. Tillsammans med en rabattkod på 15% fick jag ett hotellrum på The Athenaeum Hotel (Athenaeum Hotel | Luxury 5 Star Hotel in Mayfair, London) utan frukost för 127,50 pund/natten. Hotellet hade ett utmärkt läge och rummen var väldigt fina. Självklart kan inte hotellet jämföras med Four Seasons, men för 127,50 pund/natten skulle jag definitivt återvända.

Nackdelen med att boka på detta sätt är ju att du går miste om eventuella poäng, men med tanke på de låga priserna kan det vara värt att överväga att boka på detta vis.
 
Toppen