Senaste nytt

[First class] Hong Kong-Bangkok eller Bangkok-Hong Kong T/R, Emirates 6.750-6.900 SEK

Dr. Miles

Expert
Medlemmarna som har hängt med BC.se länge vet nog redan, men det är nog bra att vi tar fram det som en separat deal.

[First class] Hong Kong-Bangkok eller Bangkok-Hong Kong T/R, Emirates, 6.750-6.900 SEK inkl. skatter

HKG-BKK T/R
BKK-HKG T/R
Flygbolag: Emirates (EK)
Kabinklass: First
Bokningsklass: A
Fare basis: AEE03HK1 (från Hong Kong), AEE1YTH1 (från Bangkok)
Pris:
  • från Hong Kong: 7.884 HKD + skatter ca 345 HKD, totalt ca 6.750 SEK inkl. skatter
  • från Bangkok: 31.000 THB + skatter ca 1.300 THB, totalt ca 6.900 SEK inkl. skatter
Förköpskrav: 3 dagar
Min/Max stay: -- / 12 månader
Stopover: Nej
Återbetalning: Ja, 500 HKD eller 4.000 THB
Ändring: Ja, gratis
Routing: Hong Kong-(EK)-Bangkok v.v (ej via Dubai)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

BusinessClass.se har testat Emirates First class (Suite)

Poängintjäning:
Emirates Skywards
Ibland kör Emirates Skywards Miles Accelerator, kolla om det finns Miles Accelerator på denna sträcka innan du bokar.
Skywards - Earn & Spend - Miles Accelerator

Om man inte vill kreditrea till Emirates Skywards, finns det en tråd där man kan läsa om,
http://www.businessclass.se/ovriga-...rogram-ska-kreditera-emirates-flygningar.html
 
Är det fler än mig som tycker att emirates first är lite omodern? Säkert riktigt bra när man väl flyger men jag har fått känslan när man ser på bilder att det är rätt omodern design/stuk, säkert bara jag.
 

Dr. Miles

Expert
Det är synd att man inte kan använda Emirates fri chauffeur service när man flyger endast mellan Bangkok - Hong Kong v.v.

Chauffeur-drive Availability | Chauffeur-drive | Emirates

Emirates skrev:
Airport: Hong Kong (HKG)
Mileage: No mileage restriction.
Notes: Not available in areas requiring special entrance permits (e.g., Ma Wan, Discovery Bay or Huangang control point).
Not valid for flights between Hong Kong-Bangkok and vice versa.

Emirates skrev:
Airport: Bangkok (BKK)
Mileage: Within a 60km radius of Suvarnabhumi International Airport.
Notes: Itineraries which are exclusively between Bangkok and Hong Kong are not eligible for Chauffeur-drive. Excess mileage charged at THB 35 per km for First Class and Business Class. Payment can be made in cash or by credit card.
 

Dr. Miles

Expert
Tjenare AHO, Den är fortfarande helt ok att boka enkel också va? Till cirka halva priset!
/Axelzon

Inte riktigt som halva priset.
Om du bokar som enkelresa kostar det ca 4.470 - 4.670 SEK inkl. skatter (Fare basis: AOWTH1 eller AS3OWHK).

Däremot om du kombinerar andra kabinklass på Emirates flygning tur och retur, behöver du att betala endast hälften av tur och retur på sträckan.

T ex First class ut och Business class hem
(First class t/r pris + Business class t/r pris) / 2
 

m10

Medlem
Är det fler än mig som tycker att emirates first är lite omodern? Säkert riktigt bra när man väl flyger men jag har fått känslan när man ser på bilder att det är rätt omodern design/stuk, säkert bara jag.

Just ankommen HKG efter retur från BKK med EK A380 F och tycker inte alls att hårdvaran kändes det minsta omodern. Mer så var i så fall – om man ska jämföra suites – TGs F på leasade 777-300; en smula slitet. Men visst, guld och polerat "trä" har väl kanske inte den mest moderna touchen designmässigt, sett ur skandinaviska designglasögon. Dock inget som helst fel på fräschören.

För att på något sätt anknyta till topic: Bra deal!
 

Lindberg

Medlem
Verkar som man kan få en 10% rabatt på denna resa om man använder sig av koden EUSKW13

*This promotion is open to Skywards members who are members or who, become members before 21st March 2013. Bookings can be made between 21st and 24th March 2013. Fares are valid for travel 21st March to 12th December 2013.Outbound travel must commence on or after 00:00 hours on 21st March 2013 and before 24:00 hours on 12th December 2013. The entire journey i.e. outbound and inbound travel to be completed by 12th December 2013. Fares are subject to seat availability at time of booking and are on sale until Sunday 24th March 2013. Fares are fully inclusive of ticket taxes and levies. Final fully inclusive fare may vary depending on date of departure, final destination, flight routing and stopovers taken. Please note the offer is not eligible during the following period: 13th - 24th June, 3rd - 12th July, 8th - 19th August, 30th August - 10th September 2013. Amendment and cancellation fees apply. Further Terms & Conditions apply
 
Bra jobbat Dr Miles,
så fick jag då steg 2 i min sommarresa, First i EK BKK-HKG ToR för 6691 kr - så har jag då flugit fyra gånger i en 380, två gånger i business och nu då två gånger i First! (Jag får snart smyga mig ned och se hur det ser ut i Y...)

Första steget är klassikern som jag gärna upprepar Finnair ARN-HEL-BKK i C.

Så nu har jag kommit halvvägs, nu gäller det att finna en flight från Hong Kong till Japan och sedan till Kina, för att ta mig hem via HKG/BKK/HEL/ARN... Så jag får väl fortsätta att noggrant läsa Dr Miles trevliga tips...
 

Beppe

Ny medlem
Sitter nu i Emirates lounge i BKK efter Finnair flygning från HEL. Loungerna i HEL och denna går inte att jämföra: det är inte bara en gradskillnad utan en artskillnad! Emirates utklassar Finnair. Utbudet av mat och dryck är mycket brett och varierat. Jag misstänker att utklassningen fortsätter snart, väntar på Emirates business class till HKG, med retur till BKK i First. Jag har följt businessclass.se länge, och denna tripp bokades redan för ett halvår sedan efter tips här. Tack för detta från en mycket nöjd, ny medlem!
 
Toppen