Senaste nytt

Behövs bonus-/lojalitetsprogram?

Grounded

Medlem
Som det är nu betalar (tex flygbolag, matbutiker, etc) oss för att vi skall visa vår "lojalitet" mot företaget. Men som vi alla vet så är "lojaliteten" inte någon riktig lojalitet eftersom vi allt som oftast vänder kappan efter vinden och väljer/vrakar bland erbjudanden som gynnar oss själva. Vi blir missnöjda när lojalitetsprogrammet inte uppfyller våra krav och vi byter då till nåt annat program. Hur lojalt är det?

Kan man inte bara leverera en produkt som är tillräckligt bra för att inte behöva "köpa" kunder? Är det en utopi? Vad tror ni?
 

palmen

Moderator
Det är faktiskt så att många kunder vill ha någon form av lojalitetsprogram, även om de kanske inte är så lojala egentligen. En del personer väljer bort vissa affärer för att de inte kan få något bonuskort även fast priser är lägre och/eller kvalité är bättre.
Om "alla" andra aktörer på marknaden har lojalitetsprogram är det svårt att stå utanför.
 

Dr. Miles

Expert
Jag önskar att man kunde koppla sitt kreditkort med affärernas bonuskortssystem.
OKQ8 hade ett sådant system tidgare. Det gick utmärkt.

Det kan lätt bli många kort i plånboken annars.
 
Toppen