Senaste nytt

Västkusten en av världens vackraste naturer

Magino

Medlem
CNN listar 10 of the world's last great wilderness areas och kusten i Bohuslän knipper en av platserna. Anledningen till platsen enligt CNN är följande:
If you've ever fantasized about gliding silently through the water on a kayak, camping on deserted beaches, enjoying the midnight sun, spotting seals and soaking up the spirit of the sea, you'll find no shortage of experiences here.
This sublime stretch of coastline extends to the border with Norway and is dotted with an archipelago of some 8,000 islands and islets.

De ni andra platserna går att hitta i Australien, Bolivia, Indien, Jordanien, Kanada, Namibia och Storbritannien.
 

Valley

Medlem
Inte ofta jag och CNN är överens. Men detta har dem helt och hållet rätt i. Att Bohuslän tillhör världens vackraste platser.
 

Palazzi

Medlem
Håller med om att det är vackert, men topp 10 känns i överkant för mig personligen. Tycker det är påfallande likt många orter i södra Norge.

Tyvärr kan inte Bohuslän infria några av mina önskningar om en trevlig semester. Man kan knappast sola (tolkningsfråga), man kan inte åka skidor, ingen vidare shopping, inget vidare nattliv mm. Men visst, utnämningen gällde bara "vacker plats" :)
 
Toppen