Senaste nytt

Dubbla Bonuskort på en flight, ett för uppgradering, ett för poängsamling

MHK81

Ny medlem
Hej!

Jag håller på att samla lite poäng för att nå guldstatus hos Aegean Airlines, har endast 6000poäng kvar.
Skall i april åka SAS GOT-CPH-IAD tur o retur och tänkt det vore perfekt att nå upp till mina 6000poäng som saknas.
Dock så åker jag ekonomi klass (W) och är bra sugen på att uppgradera till Ecomy Extra med hjälp av mina eurobonus poäng.

Går detta o göra? Alltså samla poäng på ett kort och uppgradera med ett annat?


Har för mig jag har sett en liknande tråd för några månader sedan men hittar inte den =(
 

090034208

Medlem
Om din bokningsklass är W hos SAS så tjänar du inga poäng till Aegean Airlines, endast klasserna Y,S,B,E,M,H,Q,V berättigar till 100% poäng!
 

agehall

Medlem
Går detta o göra? Alltså samla poäng på ett kort och uppgradera med ett annat?

Om vi bortser från att du inte får några poäng till A3 för din biljett i W, så är svaret på din fråga: Ja. Det är tillochmed så att du MÅSTE använda EB-poäng för att uppgradera till Economy Extra då *A inte har tillgång till den kabinen som awards. Att du har registrerat ditt A3-kort för intjäning har inget med detta att göra.

Men se för guds skull till att ändra så du krediterar denna resa till EB istället för A3 - annars får du ju 0 poäng.
 

MHK81

Ny medlem
Om vi bortser från att du inte får några poäng till A3 för din biljett i W, så är svaret på din fråga: Ja. Det är tillochmed så att du MÅSTE använda EB-poäng för att uppgradera till Economy Extra då *A inte har tillgång till den kabinen som awards. Att du har registrerat ditt A3-kort för intjäning har inget med detta att göra.

Men se för guds skull till att ändra så du krediterar denna resa till EB istället för A3 - annars får du ju 0 poäng.

Kanon, missade att W inte gav några poäng, men om jag uppgradera till Ecomy Extra, ändras inte min bokningsklass då = intjäninig hos A3 möjlig.
 

Nodnaz

Medlem
En ganska rolig historia är när jag i gaten på Arlanda på väg ombord på en SAS-flight till Milano snabbt skulle switcha från A3*G som stod på bordingkortet till SK för att få poängen till EB frågade damen i gaten "Vad är A3 för bolag, Aeroflot eller?". Hon hade nog inte så bra koll på det här med flygbolag allianser infom flygvärden trotts att hon förmodligen var närmare 60 år och säkert jobbat på SAS i 30-40 år. :D

Hon fick det iaf rätt och några få poäng trillade in på EB-kontot sen.
 
Toppen