Senaste nytt

Thai Airways Bangkok-Hong Kong t o r med A380 i First Class

hisingen

Medlem
Hej, tänkte köra några bilder från min tripp i November som gick FRA-BKK-HKG ToR med Thai i First Class men skippar från/till FRA i denna tråd.

Bokade 1 natt i Bangkok så att jag skulle få lite extra tid att utnyttja den trevliga markservicen som TG har på hemmaplan men det höll på och brista redan här då en vän lurade ut mig på en mycket trevlig och lång kväll dagen innan.

Nåväl, fick iaf ca 1,5 timmar på hotellet innan det var dags att bege sig till Suvarnabhumi och jag prickade nästan 05.00 så ingen skada skedd :cool:


Alltid lika trevligt att stiga av här på nummer 1

IMG_2238.jpg



Hade svårt att hålla samma tempo som han som tog mitt bagage

IMG_2239.jpg

IMG_2240.jpg



Incheckningen går smärtfritt och du får en liten towel och en flaska vatten medans du sitter och väntar.

IMG_2243.JPG



Immigration går på nolltid och sen får du åka buggy bort till Första klass loungen och på vägen dit passerar du utkanten av D-loungen vilket jag finner aningen pinsamt.Lite av djur i bur när folk tittar.

IMG_2244.jpg



Eftersom jag var där så tidigt så var det inga problem att få ett eget rum

IMG_2247.JPG



Vy ut mot loungen från rummet

IMG_2248.jpg



Nu har dom börjat med menyn på platta.Själv hade jag föredragit en pappersvariant.

IMG_2249.jpg



Det mesta av vad som går att beställa finns för åskådning i ett rum en bit ner i loungen men rör ej för det är plast alltihop.

IMG_2250.jpg

IMG_2251.jpg

IMG_2252.jpg



Finns även en restaurangdel där man kan sitta och äta.

IMG_2253.jpg

IMG_2254.JPG




Jag tog lite lätt frukost med lämplig dryck

IMG_2255.jpg



Plats 3A, sista raden hade jag valt.Många föredrar rad 1 men jag trivs alltid bäst där bak.

IMG_2256.JPG
 

hisingen

Medlem
Eftersom TG600 avgår redan 08.00 så skippade jag massagen denna gång för den kan jag ta om några veckor när det är dags för avfärd till FRA istället.

Inriktade mig mer på att ha några goa timmar i loungen med ett lagom flöde av dryck.Knappt jag vågar erkänna men som brukligt knappades Tom&Jerry in på TV-n, gillar o kolla på dom innan avfärd :D

IMG_2258.jpg



Dags för boarding och en kort promenad bort från loungen står HS-TUA

IMG_2259.jpg



Gate C3 idag

IMG_2261.JPG



Imponerande häng på vingarna

IMG_2265.JPG



Ekonomi boarding rakt fram även för upper deck och övriga tar till höger

IMG_2267.jpg



Första armen ut mot planet

IMG_2268.jpg



Skön känsla att stå sä här nära denna jätte

IMG_2269.JPG



Och långt där framme/uppe är målet

IMG_2271.JPG



Blank o fin så här i morgonsolen

IMG_2272.JPG



Man möts vid ingången av en härligt waiande flygvärdinna

IMG_2273.jpg



Och ett par snabba bilder av kabinen innan start

IMG_2275.JPG

IMG_2276.JPG
 

Ubbe

Medlem
Funderat mycket på den sträckningen för att testa A380 och då gärna i First. Hur är loungerna i HGK? Någon speciell för first?
 

Dr. Miles

Expert
Funderat mycket på den sträckningen för att testa A380 och då gärna i First. Hur är loungerna i HGK? Någon speciell för first?

Inte speciellt. Det är samma lounge fast med separat First class avdelning.
Man kan beställa måltider genom loungepersonalen i First delen.
 

hisingen

Medlem
Funderat mycket på den sträckningen för att testa A380 och då gärna i First. Hur är loungerna i HGK? Någon speciell för first?

Du kan utnyttja Uniteds Första Klass lounge och den tyckte jag var riktigt trevlig både vad gäller utbud och lugn o ro.Sistnämnda iaf efter att ett gäng högljudda jänkare hade lämnat.Kommer lite bilder därifrån när det är dags för resan tillbaks till BKK.
 

Roger J

Medlem
Jag skulle vilja försvara First-delen av Thai-loungen i Hong Kong lite. Ljust och avskiljt samt personlig service. Tänk på att det ändå inte är en longhaul-destination för Thai.

PS. Om man reser med yngre förmågor, eller har barnasinnet i behåll, finns ett game center i denna lounge med xbox och wii.
 

hisingen

Medlem
Vi fortsätter med främre trappan och där nere var en äldre dam som letade efter toaletten och försökte öppna dörren till cockpit

IMG_2282.JPG


Och några bilder från den väl tilltagna toaletten.Inga problem att göra ett klädbyte där inne.

IMG_2284.JPG

IMG_2285.JPG

IMG_2286.JPG



Drinkmenyn där man kan läsa lite om dom olika alternativen som erbjuds.Naturligtvis blev det DP.

IMG_2290.JPG



Fjärrkontrollen snyggt placerad under en lucka.

IMG_2291.JPG



Panelen för inställningar av stolen

IMG_2293.JPG



Nu sitter man på plats och väntar på boarding completed

IMG_2295.JPG



Skärmen tyckte jag var hyfsat skarp men systemet var rätt trögt att jobba med.Kanske blir bättre med tiden.

IMG_2297.JPG



Den bakre kameran är kul att se på framförallt när denna imponerande pjäs startar och landar.

IMG_2298.JPG



Möjlighet att hänga upp lite kläder finns på varje plats.

IMG_2299.JPG



Sådärja, nu börjar det likna nåt!

IMG_2300.JPG



Och som brukligt så kördes säkerhetsgenomgången

IMG_2305.JPG



Och så taxade vi bort mot banan

IMG_2309.JPG

IMG_2310.JPG

IMG_2314.JPG



Och upp i luften med det tysta ljudet som 380-n ger ifrån sig.

IMG_2318.JPG
 

MarcusC

Medlem
Ser väldigt trevligt ut. Underhållnings systemet liknar Emirates tycker jag. Hoppas man får testa denna produkt nån gång..
 

Swisser

Medlem
hisingen,
Mycket trevligt fotoreportage (en bild säger mer än 1000 ord).
Hur såg det ut med amenity kit (Tumi) och pyjamas. Fick du något under denna kort flight?
 
Toppen