Senaste nytt

SAS startar ny linje Stockholm-Madrid

Jacob

Medlem
Den 1 juli öppnar SAS en ny linje från Stockholm Arlanda till Spaniens huvudstad Madrid. Linjen kommer trafikeras med två avgångar per vecka på måndagar och fredagar med en Boeing 737-600. Flygtiden blir 3 timmar och 50 minuter.

Avgång från Stockholm klockan 09.15 på måndagar och 07.10 på fredagar. Retur från Madrid klockan 14.05 på måndagar och klockan 15.50 på fredagar.
 

Palazzi

Medlem
Utmärkt!

Nu skulle jag bara önska ett samarbete mellan Avianca + SAS på ARN-MAD-BOG-..../CPH-MAD-BOG-.... Alla deras ekonomibiljetter ger ju 100% intjäning på Eurobonus, redan :)
 

Agö

Medlem
Ännu en bra rutt för den som jagar poäng. En timme på Barajas bör räcka alldeles utmärkt. 1 juli för 2373 SEK ger 4 000 p för EBB.
 

Jacob

Medlem
Är det en sommarrutt eller året-runt? Någon som vet?
Nu är linjen uppladdad i systemet (vilket den inte var när pressreleasen gick ut imorse). Linjen finns i alla fall uppladdad i systemen fram till 25 oktober när sommartidtabellen slutar gälla. Dock inte därefter, men det kan förstås vara för att man helt enkelt inte hunnit än.
 

011430121

Medlem
SAS har även justerat returen från MAD fredagar 12.00 och måndagar 14.05
Även typen är ändrad på det datum jag har kollat till en 737-800
SAS flyger även CPH-MAD på måndagar och fredagar, en undran varför lägger man ARN-MAD på samma dagar?
Torsdag, Söndag hade varit perfekt för oss som använder ARN, då hade vi haft dubbelt så många avresedagar med SAS till MAD.
 

MarcusC

Medlem
SAS har även justerat returen från MAD fredagar 12.00 och måndagar 14.05
Även typen är ändrad på det datum jag har kollat till en 737-800
SAS flyger även CPH-MAD på måndagar och fredagar, en undran varför lägger man ARN-MAD på samma dagar?
Torsdag, Söndag hade varit perfekt för oss som använder ARN, då hade vi haft dubbelt så många avresedagar med SAS till MAD.

Ja känns ju som SAS varit bredare om man flugit olika dagar från CPH resp ARN, samtidigt är det väl ett typiskt SAS DK resp SAS SE....att man inte synkar bättre?
 

Jocke08

Medlem
Kan det ha att göra med markpersonalen i MAD som därmed kan användas effektivare (billigare) om avgångarna synkas?
Tycker ofta att man ser täta, synkade SAS-avgångar till CPH, OSL, ARN från stationerna i Europa.
 
Toppen