Senaste nytt

Hur kommer alla piloter?

Sahara

Medlem
en sak jag inte förstår är att hur kommer alla piloter?
Och som flygbolagen emirates dems airbus a380 piloter hur kommer alla dem?
Vi siger så att boeing gjorde nya 787 hur lärde sig piloter om dessa plan? :confused:

och hur kan bara alla piloter liksom komma om en ny flygplan utvecklas? :confused:
 

Mickey

Medlem
Piloter som flyger nya flygplanstyper har flera års erfarenhet och får många timmars simulatorträning på nya typer som a380 och 787 innan dem får flyga dem.
 

Singapore

Medlem
Man gör en sk Type rating där man inskolas på en specifik flygplansmodell t.ex A380. En stor del av denna TR gör man i simulatorer som är näst intill identiska med cockpiten i ett riktigt flygplan (åtminstone instrumentellt.) Hoppas jag förstod din fråga rätt.
 
Piloter som flyger nya flygplanstyper har flera års erfarenhet och får många timmars simulatorträning på nya typer som a380 och 787 innan dem får flyga dem.

Har en kollega som gick direkt från skola till A380 (EK)
Personligen gick jag Fokker,73X,74X och började skola på A388 men sa upp mig där innan jag blev klar.
 
Har en kollega som gick direkt från skola till A380 (EK)
Personligen gick jag Fokker,73X,74X och började skola på A388 men sa upp mig där innan jag blev klar.

Oj... Det var inte illa. Det måste vara ett jäkla kliv att ta. Vet du hur det gick? Är själv väldigt sugen på att totaländra karriären och satsa helhjärtat på pilotyrket - trots idel varningens ord.
 
Oj... Det var inte illa. Det måste vara ett jäkla kliv att ta. Vet du hur det gick? Är själv väldigt sugen på att totaländra karriären och satsa helhjärtat på pilotyrket - trots idel varningens ord.

jag kör 748i/F nu och är nöjd. vägen hit har varit lite bökigt. I början när man harvade reginal flygningar var det många gånger man funderade vad fasiken man höll på med när lönen kom.

trivs väldigt bra i mitt yrke. är du över 30år så är det nog tyvärr försent...
 
Toppen