Senaste nytt

Inte bara shopping i New York, kanske lite kultur också ...

rvarttinen

Medlem
Det skapades en utmärkt och intressant tråd om shopping i New York nyligen. Det verkar också som om det är ett antal medlemmar som planerar att åka til NYC i samband med julhelgen.

Själv brukar jag passa på och köpa kläder och grejor under mina resor, men även en och annan konsert och besök på museum brukar det bli. Får utskick från några institutioner, bland annat Guggemnheims. De har några arrangemeng till helgerna, så även en gratis konsert:

Schedule of Events

... någon som är sugen på att gå? Ni som är ofta i NYC eller är stationerade där; varit på denna årliga konsert? Är den bra?
Andra arrangemeng som är värda ett besök?
 

agehall

Medlem
Tack för tipset! Jag ska försöka gå den 19:e, för det där verkar skoj. Om vi lyckas få plats så lovar jag att återrapportera.
 
Ett måste är att gå till TKTS booth på Times Square vid 17-18 tiden och kolla tavlan vad som har bästa rabatten denna kväll. Ta vad som helst.
Sist ville vi gå på Evita men Ricky Martin var inte i stan så det blev Glengarry Glen Ross med Al Pacino, Bobby Canavale och John C. McGinley, live! :)
Ett måste för varje säljare!
 

nilsson

Medlem
Senast jag gjorde det blev vi inlåsta på Enron-föreställningen för någon hade parkerat en bil med bomb i utanför på Time square.
 

tourist

Medlem
Ett måste är att gå till TKTS booth på Times Square vid 17-18 tiden och kolla tavlan vad som har bästa rabatten denna kväll. Ta vad som helst.

Är det inte vanligen kortare köer vid de två andra TKTS-båsen? Fast då kan man kanske inte vara ut lika sent om man ska hinna till teatern?
 
Fram till 29 April 2013 har ni chans att se Skrik av Edvard Munch på MoMa. Ett konstverk som köptes för nästan $120M förra året.
 
En annorlunda byggnad till design och arkitekturinspirerade: 8 Spruce street
Man kan bo där under sitt besök om man har tur ;) Airbnb studio, såg att det fanns lediga dagar i Juli.
För de nyfikna är hyran för 377kvm penthouse på 76:e våningen $60K i månaden vid minst 13 månaders hyra där 15% av summan går till agenten. :eek:
Kom på att 8 Spruce påminner mig om Turning Torso i Malmö.
 
Last edited:
Toppen