Senaste nytt

Asiana's Boeing 777-200, nya First class

Bwan

Medlem
Har någon här på forumet provat den? Sägs ju vara absolut top-notch. Det verkar dessutom finnas gott om availability (som vanligt på Asiana), problemet är att den bara går på ORD-ICN. Har även läst mig till att dom ska flyga på ICN-SGN ibland.

LHR-ICN opereras av 777-200, står det. Men är det den gamla med 2-klass config?

Jag förmodar att det inte går att boka award ticket från EU till Asien via USA med USDM :(
 

Magino

Medlem
Jag förmodar att det inte går att boka award ticket från EU till Asien via USA med USDM :(

Har inte provat denna nya kabin och jag tror Asiana endast har en 777a med nya First. Nej man kan inte flyga EU-Asien via USA med USDM, det hade ju varit grymt om man kunde. Enda destinationen i Europa som har First är FRA och dit kör de med en gammal 747a.
 

Gweilo

Medlem
Som av en händelse så skriver Airlineroute ( ASIANA AIRLINES to Start NEW 3-Class Boeing 777 Service to New York JFK from late-July 2013 | Airline Route – Worldwide Airline Route Updates ) följande igår:

Update at 2315GMT 18MAR13

As per 18MAR13 GDS inventory display, ASIANA AIRLINES from 22JUL13 will introduce new 3-class Boeing 777-200ER (77W) service on its daily Seoul Incheon – New York JFK route. The new 3-class 777-200ER features First Class Suite as well as Quadra Smartium Business Class seating.

OZ222 ICN1000 – 1100JFK 77W D
OZ221 JFK1300 – 1610+1ICN 77W D

New York JFK operation will get a one-time “preview” of the Quadra Smartium Business Class on 12MAY13, when ASIANA operates new 2-class 777-200ER (77L) on this date. However, planned operation remains subject to change.

In the GDS seat map display, ASIANA still displays old 3-class configuration with “77C” code. However this will be adjusted at a later date.
 

Dr. Miles

Expert
As per 18MAR13 GDS inventory display, ASIANA AIRLINES from 22JUL13 will introduce new 3-class Boeing 777-200ER (77W) service on its daily Seoul Incheon – New York JFK route. The new 3-class 777-200ER features First Class Suite as well as Quadra Smartium Business Class seating.

Märkligt att Boeing 777-20ER klassas som 77W. Jag trodde att det gällde endast för Boeing 777-300ER.
 

shibuyax

Medlem
För några månader sen hamande jag på en 777:a med nya first mellan ICN och NRT. Flög inte F men gick igenom kabinen när vi lämnade planet och passade på att ta en bild. Såg riktigt trevligt ut och IFE-skärmen är stor som en hangar, det ser helt galet ut i verkligheten när man är van med mellanstora skärmar i F och C i andra kabiner. Galet mäktigt, alltså.

IMG_4640.jpg
 
Toppen