Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av Corsair Fly (Grand Large) vs Arke Fly (Premium Comfort)?

troligt

Medlem
Hej!

Fick tips i en annan tråd att kika på Corsair Fly och Arke Fly's "premium produkter", som en alternativ uppgradering till reguljärflygens ekonomiklasser till Karibien.

Det jag undrar är helt enkelt om någon har flygit med dessa bolag i deras premium klasser, dvs. "Premium Comfort" för Arke Fly och "Grand Large" för Corsair Fly och kan berätta lite vad jag kan förvänta mig.

Det som jag fått fram är att;

Corsair Fly:
- Välja stol i förväg.
- 120' recline med 112 cm pitch - ingen aning om stolsbredd, någon som vet?
- Dedikerad check-in.
- Mer baggage (hur mycket vet jag tyvärr inte)
- Snabbare boarding/security i ORY.
- Priority baggage tags.
- Lounge access (ORY, PTP, FTF)
- Har ett eget lojalitetsprogram, ingen aning om poängen går att flytta till ett annat större program.

Arke Fly:
- 45kg baggage
- 94 cm pitch (ingen aning om recline eller stolsbredd, någon som vet?)
- Dedikerad check-in i Amsterdam.
- Ingen aning om de har något lojalitetsprogram.

Dryck/snacks utgår jag ifrån att det serveras gratis på bägge ovan under resans gång i uppgraderad klass, men jag kan ha fel såklart.

Mer kan jag inte få fram via deras respektive hemsidor, så om någon har länkar alternativt har flygit med dem (eller bägge) så vore jag ytterst tacksam om er feedback.

Jag förväntar mig inte reguljärflyg business komfort och service, men det bör kännas som en klar uppgradering från reguljär ekonomi för att kännas värt det.

Mvh,

Daniel
 

majer

Medlem
Hej!

Jag flög med Corsair's Grand Large Class ORY - FDF t o r i januari.
Du har redan insett att det inte är likställt med reguljär business och jag kan bara bekräfta.
Dock tycker jag det var ett bra steg över reguljär economy. Bättre mat (ingår förstås) en hyfsat välsorterad dryckesvagn och mycket Champagne, även i loungerna (det är ju trots allt ett franskt bolag).
Min flygning var drygt 8½ timme lång, vilket innebar två serveringar. Den andra serveringen bestod dock bara av en enklare wrap, men dryckesvagnen fanns där hela tiden.
Kollade aldrig igenom IFE:n.
Stolarna är ok för en dagflygning, sämre att sova i, men klart bättre än economy.
Priority boarding var det visst, men jag kunde inte tillräckligt med franska för att förstå det utropet på ORY...

Vet inte om Air France kan vara ett alternativ också? Då slipper du flyga poänglöst. Till FDF var deras premium economy likvärdig prismässigt, men jag vet inte hur det är med skillnaderna i komfort.

Jag tyckte det var värt de 12kSEK jag betalade för resan.
 
Toppen