Senaste nytt

Om du flyger short-haul business - går du ombord först eller sist?

Om du ska flyga sträckan ARN-LHR eller ARN-FRA i Business Class och sitter längst fram i planet. Du har en carry-on väska.

Går du ombord först eller sist? Finns ju en poäng med båda...och konsekvenser av båda besluten :)
 

Concorde

Founding Member
Från ARN varierar det. Från LHR till ARN alltid först. Av någon anledningen är det alltid kaos med boarding när svenskar ska hem.
 
Oftast så sent som möjligt, särskilt om jag har gångplats (vilket jag oftast väljer på short-haul).
Varför sitta på planet längre än nödvändigt?
 

Concorde

Founding Member
Yes och folk som sitter i economy tycker dom är så smarta när dom slänger upp sina saker i hyllorna i business delen, "för det är ju fullt i där bak"...
Tack!
 

jurgenb

Medlem
Det är ju just därför du lämnar väskan till C/A så får dom ställa den i deras dedikerade skåp, funkar alltid!
 

JacobGBG

Medlem
Yes och folk som sitter i economy tycker dom är så smarta när dom slänger upp sina saker i hyllorna i business delen, "för det är ju fullt i där bak"...
Tack!

Brukar inte FA sätta stopp på detta? Jag har fått tillåtelse att göra det en gång på BA JFK-LHR då jag var näst sist ombord (turen ut till JFK var misnt sagt nervig) och det fanns gott om plats...men annars?
 

Jacob

Medlem
Brukar inte FA sätta stopp på detta? Jag har fått tillåtelse att göra det en gång på BA JFK-LHR då jag var näst sist ombord (turen ut till JFK var misnt sagt nervig) och det fanns gott om plats...men annars?
Beror ju mycket på om dom har tid att hålla koll på detta. Finns mycket annat att göra innan avgång.

På vissa flyg står det dock "business class baggage only".
 
Toppen