Ubbe
Medlem
Jag har funderat mycket på varför American Express Eurobonus inte vill ha kunder som flyger förstaklass. Tänker då närmast på 2-4-1 erbjudandet som återkoppling till deras kunder med spend över 150k Skr. Är inte Amexkunder värda det bästa alternativet? Vad är affärsiden med att förhindra kunden att få det bästa? Hur få kunden att fortsätta spendera efter 150k Skr? Är inte risken stor att kunden väljer ett annat lojalitetsprogram där valfriheten/kickbacken är större?
Frågorna borde ställas till ansvarig säljare på American Express. Det finns en tråd där frågor ställdes till SAS representant men denne har ju självfallet en bias i sina svar.
Det är väl kunden som skall premieras i ett lojalitetsprogram, och ett resonemang där kundens behov och önskemål lyfts fram gentemot American Express vore en bra början. Det behövs en ingång för informationsutbyte med alla tre parter, dvs. SAS Eurobonus, American Express och förslagsvis BC som en representant för medvetna kunder.
Något för BC att ta tag i?
Vad säger ni andra? Finns det en förbättringspotential att driva här? Vore det önskvärt med en dialog enligt ovan? Finns behovet? Andra förslag?
ubbe
Frågorna borde ställas till ansvarig säljare på American Express. Det finns en tråd där frågor ställdes till SAS representant men denne har ju självfallet en bias i sina svar.
Det är väl kunden som skall premieras i ett lojalitetsprogram, och ett resonemang där kundens behov och önskemål lyfts fram gentemot American Express vore en bra början. Det behövs en ingång för informationsutbyte med alla tre parter, dvs. SAS Eurobonus, American Express och förslagsvis BC som en representant för medvetna kunder.
Något för BC att ta tag i?
Vad säger ni andra? Finns det en förbättringspotential att driva här? Vore det önskvärt med en dialog enligt ovan? Finns behovet? Andra förslag?
ubbe